۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

بررسی علایم خرابی باطری در H30CROSS

IMG_20191013_145135_035

بررسی علایم خرابی باطری در H30CROSS

بررسی علایم خرابی باطری در H30CROSS 🔴

۱ – یکی از علایم شایع خرابی باطری H30cross یکسره روشن ماندن فلاشر (چهار راهنما ) و عمل نکردن قفل مرکزی و ریموت خودرو میباشد 🔴
در صورت بروز این مشکل اولین احتمال خرابی باطری میباشد !🔴
ممکن است با برداشتن بست باطری به مدت چند دقیقه و وصل مجدد آن مشکل برطرف شود اما این مورد مقطعی بوده و دوباره مشکل ظاهر خواهد شد !🔴
توجه داشته باشین در صورت بروز این مشکل احتمالا خودرو شما به راحتی استارت زده و مشکلی از این جهت وجود ندارد اما به زودی باطری کلا قطع و دیگر استارت نمیزند !🔴

اما در مواقع نادر ممکن است دقیقا همین مشکل به وجود آمده و دلیل خرابی باطری نباشد !
دلیل دیگر این مشکل خرابی در یونیت قفل مرکزی خودرو میباشد که همانطور که گفته شد در مواقع بسیار نادر اتفاق افتاده و موجب یکسره شدن فلاشر و عمل نکردن قفل مرکزی میشود !🔴

🔴(طریقه تشخیص درست این خرابی در آخر مطلب توضیح داده شده است)🔴

۲ – روشن شدن چراغ ABS همزمان با روشن شدن چراغ ایموبلایزر در زیر دور موتور ( علامت قرمز رنگ کلید ) که باعث میشود خودرو استارت زده اما به سختی روشن شود !🔴
اگر مشکلی دقیقا مشابه این مورد به وجود آید مشکل مربوط به خرابی باطری خودرو میباشد !🔴

۳ – خودرو استارت نمیزند و در لحظه استارت چراغ های پشت آمپر قطع و وصل میشود و از داخل موتور صدای تیک تیک مانند به گوش میرسد !🔴
در این حالت هم مشکل خرابی باطری بوده و نسبت به تعویض آن اقدام کنید.🔴

🔴توجه داشته باشید سولفاته شدن شدید بست باطری یکی از نشانه های کمکی خرابی باطری میباشد🔴

🔴🔴 نکات مهم در مورد عیب یابی و تعویض باطری 🔴🔴 👇👇👇

در صورت بروز هر یک از موارد بالا برای اطمینان اولین قدم بررسی کنید بست باطری ها شل نباشند ، مورد بعدی بررسی کنید که روشن ماندن چراغ یا ضبط یا هر مصرف کننده دیگری باعث خالی شدن باطری نشده باشد !🔴

در صورت منفی بودن موارد بالا سریعا به باطری ساز یا باطری فروش مراجعه کنید تا با دستگاه مخصوص تست وضعیت سلامت باطری و دینام را چک کرده تا از خرابی باطری ۱۰۰٪ مطمین شوید ، این دستگاه تقریبا در تمامی باطری فروشها و باطری سازی ها وجود دارد 🔴

اکنون نسبت به خرید باطری اقدام کنید🔴

باطری فابریک خودرو ۶۰ آمپر بوده و نیازی به استفاده از باطری آمپر بالاتر وجود ندارد 🔴

خودرو های اتوماتیک به هیچ عنوان با هل دادن روشن نمی شوند پس جدا از این کار خوداری کنید!!
تنها راه روشن کردن خودرو اتوماتیک در این مواقع به کمک باطری کمکی یا تعویض کامل باطری خودرو میباشد🔴

دقت داشته باشید قبل تعویض باطری یا اتصال باطری کمکی حتما ضبط خودرو را خاموش کنید 🔴🔴

در زمان تعویض باطری کنتاکت مثبت باطری رو به جلو خودرو و کنتاکت منفی آن به طرف عقب خودرو میباشد 🔴

باطری H30cross دارای یکسال یا ۲۰۰۰۰ هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) گارانتی بوده و بعد آن شامل گارانتی و تعویض رایگان نمیشود🔴

جهت افزایش عمر باطری استفاده از نمد محافظ باطری و چک کردن دوره ای آب باطری در نمونه های قابل بازدید بسیار مهم میباشد 🔴

دیدگاه‌های کاربران

بررسی علایم خرابی باطری در H30CROSS

  • مهدی 3 سال پیش

    بسیار عالی بود.ماشین رو بردم نمایندگی شماره ۱متوجه نشدن .دقیقا همین طور بود داعم فلاشر میزد چون باطری نو بود فکرم سمت باطری نمیرفت ولی اشکال از باطری بود با تعویض باطری مشکل حل شدممنون

  • Hamid 2 سال پیش

    سلام من باتری ماشینمو تازه عوض کردم بعد دو هفته این مشکل فلاشر و عمل نکردن قفل مرکزی شروع شد. بالای ۱۰ تا تعمیرگاه رفتم بعد فهمیدم باتری خرابه.

  • مهدی 2 سال پیش

    تنها علت روشن ماندن دائم ۴چراغ راهنمای اچ سی کراس فقط عیب قفل درب صندوق عقب میباشد بیخودی پولتون را بابت باطری ویونیت حرام نکنید اکثر میکانیکها این را نمیدونند

  • حمیدرضا 7 ماه پیش

    دروود بر هم وطنان عزیز
    من دچار این مشکل شدم خودم دلایل متفاوتی داره این راهنما زدن که در ابتدا باید حواستون به باتری باشه بلا فاصله اگر دچار این مشکل شدین ۲ ساعت وقت دارید پمپ دربها رو از سوختگی نجات بدین اگر بلدین که هیچ واگر نه سریع برید باتری ساز ویونیت فیوزها رو که سمت چپ پای راننده هست باز کنید وآخرین فیش در پایین ترین جای یونیت رو ازجاش خارج کنید تا فلاشر زدن قطع بشه حالا نوبت تعمیر این یونیت هست که هر جایی نبرید با یه هزینه مقول در یک جای معتبر میتونید تعمیرش کنید هزینه ایی حدود ۴۰۰-۵۰۰ هزار تومان داره بعد ازتعمیر یونیت اگر پمپ ها نسوخته باشه نیاز به ۴ تا پمپ درب ها دارید یادتون باشه اگر سریع این کار رونکنید باید یونیت رو نو تهیه کنید که هزینه ایی حدود ۵تا ۶ میلیون داره به علاوه پمپ هت که شرکتیش حدود ۱.۵ هست من متاسفانه دیر بردم هم یونیت خریدم هم چهر تا پمپ

  • مسعود 7 ماه پیش

    سلام دقیقا این مشکل رو دارم همزمان ۴ راهنما با هم میزنن و ریموت هم عمل نمیکنه اما به محض اینکه سر باطری بر میدارم بعد چند دقیقه میزارم درست میشه اما بعد چند دقیقه یا چند ساعت دوباره راهنما ها شروع به زدن میکنن ، یکبار هم انقد راهنما زد باطری بی جون شد بعد پمپ ها هم قاطی کردن سریع سر باطری برداشتم ، فقط نکته که جا شک داره این است که باطری رو تست زدم سالم بوده و ماشین هم عالی استارت میخوره اصلا هیچ علامتی از خرابی باطری نداره

  • علی 2 ماه پیش

    اقا مسعود توروخدا بگو مشکلت جطوری حل شد منم سرباطری بر میدارم میگذارم خوبه ولی دوباره شرو میشه به ۴ کنتاکت زدن بعد ۱ ساعت

  • دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید.
    از درج شماره تماس در دیدگاه پرهیز کنید.
    از درج لینک سایر سایت‌ها پرهیز کنید.
    به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید.
    فرستادن دیدگاه تازه