
بر طرف شدن مشکل بالا بودن آمپر آب اچ سی کراس
بر طرف شدن مشکل بالا بودن آمپر آب اچ سی کراس
توضیح در مورد آمپر آب H30Cross🔴
موتور Tu5 موتوری گرما دوست است که برای پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو ۴ گرمتر هم شده است!🔴
تمامی موتورهای Tu5 یورو ۴ نصب شده بر روی محصولات ایرانخودرو ترموستات با درجه ۸۹ نصب شده و دور کند فن در حدود ۹۸ درجه وارد مدار میشود 🔴
اما اولین مسله که باعث نگرانی H30cross سواران عزیز میشود تفاوت وضعیت نشانگر دمای آب موتور با دیگر محصولات ایران خودرو میباشد به عنوان مثال خودرو ۲۰۶ موتور tu5 نشانگر در حدود وسط ثابت بوده و به نسبت شرایط مقدار کمی بالا یا پایینتر قرار میگیرد اما در H30cross نشانگر اکثرا بالاتر از خط وسط ثابت بوده و به نسبت شرایط بالاتر یا پایینتر قرار میگیرد 🔴
با عرضه سری اول H30cross نگرانی بابت دمای موتور شروع شد که با گذشت زمان کوتاه ایرانخودرو نسبت به اعلام اطلاعیه فنی اقدام کرد که دمای آب بالاتر از وسط کاملا عادیست و جای هیچ گونه نگرانی نیست!🔴
با توجه به موضوع و بررسی های اولیه گروه @H30cross_at بیشترین شک به سمت کالیبره نبودن آمپر آب جذب شد که با بررسی دقیق تر با دستگاه دیاگ این مسله ثابت شد که آمپر آب و درجه بندی آن با خودرو های دیگر ایرانخودرو با موتور tu5 متفاوت است اما دمای موتور هماهنگ با دیگر خودرو ها میباشد🔴
در تولیدات حدود دی ماه ۹۶ به بعد این مشکل رفع شده و آمپر آب اکثرا یک میلیمتر پایینتر از خط وسط بوده و با تغییر شرایط مقداری بالاتر یا پایینتر قرار میگیرد.در تولیدات جدید نیز دمای کارکرد موتور به وسیله دیاگ کنترل شده و نتیجه نشان دهنده ثابت بودن دمای ترموستات و فن با سری اولیه بوده و فقط شرکت اقلام به کالیبره کردن آمپر آب نموده تا بعد روانی باعث نگرانی راننده خودرو نشود🔴
البته با توجه به گزارشات دوستان از جنوب کشور با دما هوای حدود ۵۵ تا ۶۰ درجه در تابستان موتور همیشه حتی در سربالایی گردنه بدون هیچمشکلی از لحاظ دمای موتور کار کرده و کاملا مورد اطمینان است 🔴
لذا دوستان که خودروی آنها تولید قبل دی ماه ۹۶ بوده هیچ گونه نگرانی بابت آمپر آب نداشته نیاز به هیچدستکاری اضافی ندارند🔴
شرکت ایران خودرو فعلا هیچ اطلاعیه ای جهت فراخوان کالیبره نشانگر دمای آب موتور نداده و شاید با گرمتر شدن هوا در تابستان موج جدید شکایات از دمای بالای آب موتور نسبت به این کار اقدام نماید🔴
سلام ماشین من سی کراس مدل ۹۷ هستش ولی امپرش ۳خط بالای وسطه مه کار هم کردم اعم از تعویص ترموستات فشنگی و پنل کیلومترها بازم امپر تو ترافیک شهری البته بدون کولر ۳خط بالاتر از وسط میاد که با کارکرد فن میاد رو وسط به نطر شما چکارش کنم کلا رو مخ ادنه
ممنون
کامپیوتر خودرو رو چک کنید فن ها دیر به کار میفتن که دلیلش عدم درست دستور دادن به فن ها است
سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم
سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم
و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه
سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم
باعث ایجاد انگیزه براتون بشه
با سلام.ماشین منم قبل از تغییر برنامه کارکرد فن در دمای ۹۸ که به ۸۵ کاهش دادم این مشکل رو داشت که بعد از اصلاح حالا در شهر دمای همیشه زیر خط وسط هست ولی بیرون شهر باز بالای نصف میره. البته ترموستات هم باید ۷۵ درجه نصب شه.کلا بهتر شد. حالا دنبال راه حل کاهش دما در بیرون شهر هستم.راهنمایی کنید لطفا.
سلام از انجاییکه خنک کننده روغن گیربکس اچ سی در قسمت پایین رادیاتور اب قرار دارد وابعاد رادیاتور با۲۰۶ یکسان است در گرمای ۴۶وبالاترجنوب گرمای روغن گیربکس باعث بالا رفتن درجه اب تا اول خط قرمز میشود که برای گیربکس جدا مضر است واستهلاک شدید ان را موجب میشود ضمنا اگر شما با دماسنج لیزری یا دوربین گرمانگار هوزینگ ترموستات را ببینید متوجه میشوید که نشاندهنده کالیبره است و درست نشان میدهد
ببخشید، لینک مطلب کار نمیکنه میشه راهنمایی کنید چطوری میتونم لینک رو
به اشتراک بذارم؟
سلام خسته نباشید من تازه خودرو اچ سی کراس مدل ۹۵ خریدم صاحب قبلی فکرکنم اصلا به ماشین نرسیده فقط روغن موتور عوض کرده وسوار شده ماشین هم ۳۸هزار تا کارکرده یکی اینکه صدای موتور غیر عادی است دوم اینکه مصرفش ۱۵لیتر نشان میده البته مصرفش را تست کردم خیلی زیاد مصرف میکنه میخواستم بدونم توی کرج کسی برنامه دیاک اچ سی کراس میشناسم داشته باشددر ضمن وقتی چند ساعت ماشین خاموشه یا اول صبح روشن میکنم مانیتور و سانروف روشن نمیشه بعد از نیم ساعت خودش روشن میشود…
سلام
من اچ سی مدل ۹۶ دارم
متاسفانه مساله بالا بودن جدیدا مساله بالا بودن آمپر تبدیل شده به رسیدن نشانکر به درجه خطر و نشانگر آب ماشین روشن میشه
اما خوشبختانه واشر نزده
۲ بار در نمایندگی ایران خوردو تهرانپارس چک شد
متااااااااسفانه اصلا دلیلش رو پیدا نکردن
هواگیری شد . فن ها سالم هستند . ترموستات و رادیاتور چک شد . نشت آب از مسیرها یا منبع نداشت . …..
به هرحال باید یکی جوابگو باشه نفرات سیار که اصلا سر درنمیارن
ونمایندگی هم فقط هزینه و وقت مارو گرفت .
ترموستات رو میخوایم برداریم که این کار قطعا از نظر کارکرد دمایی موتور صحیح نیست ولی بهتر از واشر زدن و…..
خواهشا نمایندگی یا جایی رو به من معرفی کنید این ماشین الان واقعا دیوانه کننده س
کامپیوتر خودرو مشکل دارد و ای سی مربوط به دمای اب را تعویض کنید
سلام دقیقا این مشکل منم دارم تا الان دو بار رادیات عوض کردم ولی آمپر در اهواز تقریبا در دمای ۵۰ به بالا یا حتی پاین تر دو درجه بالاتر از وسط میره دیوانه کرده، ننایندگی هم گفت از گارانتی خارج میشه دست به ترموستات بزنی
سلام ،اچ سی کراس مدل ۹۶ دارم ،در سر بالایی امپر آب نزدیک خط قرمز میشه ،هم فشنگی و هم ترموستات عوض کردم ولی باز همونه و فرقی نکرده
در ضمن دیاگ هم زدم همه چی نرماله ،این شرایط آسیبی برای موتور نداره،؟لطفا راهنمایی کنید؟آیا قابل اصلاح هست؟
با سلام.ماشین منم قبل از تغییر برنامه کارکرد فن در دمای ۹۸ که به ۸۵ کاهش دادم این مشکل رو داشت که بعد از اصلاح حالا در شهر دمای همیشه زیر خط وسط هست ولی بیرون شهر باز بالای نصف میره. البته ترموستات هم باید ۷۵ درجه نصب شه.کلا بهتر شد. حالا دنبال راه حل کاهش دما در بیرون شهر هستم.راهنمایی کنید لطفا.
بچه ها اچ سی کراس من هم داغ میکرد پیش ای سی یو کار رفتم درجه فن رو اوردم پابین .تا یذره از وسط میره بالاتر فن با دور کم کار میکنه درجه میاد پایینتر از خط وسط.چاره نیست دیگه فعلا از هیچی بهتره
سلام کجا بردی این کارو کردی؟
سایت تون فوق العاده و جامع است خوشحال میشم به سایت ما هم سر بزنید
سلام علیکم.اوقات همه خوش.ان شاا…دوستان عزیز یکی ازدلایل گرم کردن بسیاربالای موتورH30CROOS- کوچک بودن رادیاتوراست.رادیاتورنام برده دوکاره است .خنک کردن روغن گیربکس رابرعهده داردنیزآب ورودی ازدرون موتوررامی بایست خنک نماید.باتوجه به حجم کوچک وتک لوله بودن رادیاتورلذاازعهده ی آن دووظیفه بر نمی آید.بنابراین چنانچه رانندگی درخارج ازشهرودراتوبان باشدکه هواباسرعت بیشتری بارادیاتورو موتوربرخوردکندآمپربه سوی پایین خواهدآمددرشهروروستااماکه خودروآرام حرکت می کندوبرخوردهوای بیرون بارادیاتوراندک می باشدآمپربه سمت بالاکشیده می گردد. متاسفانه ترموستات به کارگرفته درآن خودروباتوجه به حجم کوچک رادیاتورمناسب نیست.بانزدیک شدن آب به ۱۰۰درجه فارانهایت ترموستات خودروبازمی گردد.گرمای تولیدشده دوستان عزیزبه سایرقطعات موتورآسیب می رساند.مانندشیلنگها،بستها،سایراتصالات برقی وآبی.و….لذابهترآن است که ترموستات راازجاکنده وبدون ترموستات لوله لاستیکی آب راببندیم.بنده این کارراانجام داده ام والحمدالله هیچ گونه مشکلی به پیش نیامده ودمای موتورنیزبسیاربهترورضایت بخش گردیده است…امیدوارم برای شماخوانندگان وخودرودارانH30CROOS هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.
سلام امپر دمای آب ماشین من زمانی که درجا کار میکنه و در ترافیک هست بالا میره در حد غیر نرمال بعضی اوقات تا انتها …. ولی با گاز دادن درجا یا شتاب گرفتن دوباره عقربه به حالت نرمال برمیگرده …. دلیل چی میتونه باشه
سلام امپر دمای آب ماشین من زمانی که درجا کار میکنه و در ترافیک هست بالا میره در حد غیر نرمال بعضی اوقات تا انتها …. ولی با گاز دادن درجا یا شتاب گرفتن دوباره عقربه به حالت نرمال برمیگرده …. دلیل چی میتونه باشه
دورکند فن شما به علت خرابی رله فن کارنمیکند ولی دور تند با دستور کامپیوتر خودرو در مواقع بهرانی وارد عمل شده دمای اب راپایین میاورد
فرستادن دیدگاه تازه
مطالب مرتبط
فضای صندوق اچ سی کراس
نحوه فعال کردن چراغ مشایعت در خودرو اچ سی کراس
توضیحاتی درباره شمع پایه کوتاه (tu5)
نحوه فعالسازی چراغ مشایعت اچ سی کراس
رفع معایب کولر اچ سی کراس