۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

تجربیات دارندگان در مورد خودرو اچ سی کراس

تجربیات دارندگان در مورد خودرو اچ سی کراس

تجربیات دارندگان در مورد خودرو اچ سی کراس

۱- دوستان کارکرد ماشینم رسیده به ۴۸۰۰ تا و کل این کارکرد رو داخل شهر بود و اصلا باهاش جاده نرفتم
با بیشتر شدن کارکرد و رانندگی بیشتر با این ماشین روز به روز علاقم به رانندگی با H30 زیادتر میشه ، واقعا پشت فرمان خوبی داره و داخل کابینش همیشه حس رانندگی با یه ماشین رنج بالاتر از این قیمت رو به راننده القاء میکنه و سواریش هم انصافا عالیه . یکی دیگه از چیزایی که باعث میشه بیشتر ازش خوشم بیاد صدای موتور هست که واقعا کم صداس جوری که من فقط صدای بم و خوب اگزوز رو میشنوم و بس ، سر کارکرد ۱۲۰۰ تا روغن موتور رو با Elf 10w40 عوض کردم که انصافا همین مسله صدای موتور رو شدیدا کم کرد

به دوستانی که قصد خریدش رو دارم باید بگم تو این رنج قیمت واقعا یه گزینه خوب هست

ماشینای تولید داخل تو همین رنج قیمت رو همیشه سعی کردم داشته باشم به همین خاطر زود زود ماشین عوض میکنم و انصافا H30 رو یه ماشین خوب میبینم
من قبل خرید که روی H30 تحقیق می کردم ، دیدم یه موتور Tu5 داره که همیشه عاشقش بودم ، گیربکس ژاپنی داره که همیشه اعتقاد ویژه ای به محصولات ژاپنی داشتم ، یه قیافه جون پسند و اسپرت داره که خیلی خوشم اومد ازش ، و مونتاژ ضعیف که همیشه پاشنه آشیل همه تولیدات داخلی بوده و مختص H30 نیست
با توجه به اینا رفتم سراغش و شک نداشتم با یه ذره حوصله و صبر میشه مشکلات ناشی از مونتاژ رو حل کرد پس تو انتخابش شک نکردم ، H30 اولین ماشینی بود که قبل خرید داخلش هم ننشسته بودم اما خریدمش

انصافا هم ریسک خوبی بود و از انتخابم راضی هستم

ماشینی که قبل H30 داشتم ال۹۰ اتومات بود بدون ترس میگم همیشه علاقمند به ماشینهای رنو بودم و هستم و همیشه ازشون راضی بودم
کسی که ماشین باز باشه همیشه بدون تعصب در مورد ماشینها حرف میزنه و خوب و بدشون رو میگه
به نظرم H30 یه انتخاب خوب بوده برام چون مزایاش به معایبش میچربه ،

اما کسانی که قصد خریدن H30 رو دارن توقع یه تویوتا رو ازش دارن بهتر اصلا سراغ H30 و بلکه سراغ ماشین ماشینهای دیگه زیر ۱۰۰ میلیون هم نرن چون همه ماشینهای تو این رنج مشکلات مونتاژی دارن و گه گداری راه ادم رو به نمایندگی میندازن

قصدم از نوشتن این پست این هست که دوستانی که قصد خرید H30 رو دارن و تو گروه های مربوط به H30 دارن تحقیق میکنن بدونن که ماهیت این گروها جوری هست که همه وقتی ماشینشون ایراد پیدا میکنه میان و از ایرادات ماشینشون مینویسن تا از تجربیات هم برای رفع مشکل کمک بگیرن ، و خیلیها هم هستن که از ماشین راضین و پستی از راضی بودن ماشینشون نمیزارن ، دیگه نمیشه که دوستان هر روز بیان بگن H30 عالیه ، خوبه ، راضیم ازش پس تو خوب بودن H30 شک نکنید و تو خریدنش به دلتون ترس ندین چون ماشینه خوبی هست و در کل ازش راضی خواهید بود

از دوستان جهت طولانی بودن پست عذر خواهی میکنم اما نیاز دیدم در این مورد صحبت کنم.

سلام دوستان
تجربه من در اولین سفر ۸۵۰ کیلومتری با h30
قبل از هرچیز بگم که من بیش از ۲۰ ساله که دارم رانندگی میکنم و تا الان با توجه به کارکرد ماشینهایی که خودم داشتم از پیکان تا ۲۰۶ اس دی بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر در جاده های ایران رانندگی کردم.
سه روز بعد از تحویل گرفتن ماشین و حدود ۵۰ کیلومتر رانندگی در ترافیک سنگین شرق تهران دیروز با کلی شک و تردید بالاخره به جاده زدم و ماشین رو از تهران به اهواز بردم.
باتوجه به اینکه ۶ ساله یه اس دی وی ۸ دارم و کاملا با موتور tu5 آشنا هستم فکر میکردم گیربکس چهار دنده و وزن سنگین تر این ماشین توی گردنه های مسیر برام مشکل ساز بشه و ماشین توی سربالایی ها شتاب نداشته باشه
اما در کمال تعجب دیدم که این ماشین به راحتی سربالایی ها رو بالا میره و با دادن معکوس های به موقع اجازه نمی ده که جون ماشین تو سربالایی ها گرفته بشه.
(ضمن اینکه به دلیل صفر بودن و آب بندی نبودن ماشین اصلا قصد گذاشتن فشار زیاد روی موتور رو نداشتم )
با این که این اولین ماشین دنده اتوماتیکیه که خودم خریدم خیلی زود به سبک رانندگی باهاش عادت کردم و در راحت ترین شکل ممکن مسیر رو طی کردم
به جرات میتونم با توجه به هوشمندی و فرمان پذیری دقیق گیربکس ماشین از پدال گاز هیچ نیازی داشتن حالت تیپ ترونیک پیدا نکردم و به راحتی با میزان فشردن پدال گاز میتونستم دور موتوری رو که دنده توش عوض میشه رو تعیین کنم.
این ماشین از لحاظ نرمی . بی صدا بودن . امکانات به روز و زیبایی داخلی از همه نظر نسبت به ۲۰۶ سره و قطعا بهترین و به صرفه ترین ماشین در خودروهای تولید داخل محسوب میشه.
چسبندگی ماشین به زمین و احساس اطمینان توی پیچها با سرعت بالا از ۲۰۶ اس دی کمی ضعیفتره اما از مدلهای هاچبک فوق العاده قویتر و بهتره.
با وجود لاستیکهای ایرانی فابریک(یزد تایر) عملکرد ترمزهای ماشین بیش از حد تصورم عالی بود و در چند صحنه خطرناک در سریع ترین زمان ممکن سرعت رو از ۱۱۰ به ۲۰ کیلومتر رسوندم
(چون شب توی جاده بودم سه صحنه خطرناک برام پیش اومد
۱. پریدن یک سگ وسط جاده که تونستم با ترمز شدید و مانور هم زمان فرمان با پایداری کامل از برخورد ماشین با سگ جلوگیری کنم.
۲. ایجاد ترافیک ناگهانی بدلیل چپ شدن یه کامیون در مسیر اندیمشک اهواز
۳.ریختن بار یک کامیون (فکر کنم آجر بود) در همون مسیر درست جلوی خودم)

از لحاظ مصرف سوخت هم باک به باک که حساب کردم توی ترکیب جاده های کوهستانی کفی و سرعت ۱۱۰ حدود نیم لیتر بیشتر از ۲۰۶ سوزوند(۷.۰۶۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) که باتوجه به صفر بودن ماشین خیلی عالیه.

۲- من توی این سفر از این ماشین فوق العاده راضی بودم و منهای صدای آشنای موتورحس رانندگی با یه ماشین خوب وارداتی رو پیدا کردم.
مطمئن باشید اگر این ماشین وارداتی بود کمتر از ۸۰ میلیون قیمت نمی خورد.
تنها اشکالاتی که توی ماشین دیدم دو ایراد مونتاژی بود
اول لرزش فرمان بین سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰
دوم لرزش شیشه سمت شاگرد در دست اندازهای دنده شونه ای مسیر
هر از گاهی هم که به خاطر وجود بعضی از ضعف های جزیی در طراحی کابین مثل نبود بک لایت یا جای بد بعضی از دکمه ها یا مونیتور سسستم پخش دلخور میشدم یادم میفتاد که من فقط ۴۵ میلیون پول دادم و نباید انتظار یک ماشین ۱۰۰ میلیونی رو داشته باشم.
در مجموع از خریدی که کردم فوق العاده راضیم و حالا میتونم با خیال راحت ۲۰۶ عزیزم رو بفروشم
فکر کنم ایران خودرو با عرضه اچ سی کراس با این قیمت میخواد تجربه عالی معرفی ۲۰۶ و فروش بسیار زیاد اون در طی ۱۵ سال اخیر رو تکرار کنه

پی نوشت ۱ : اونایی که میان توی گروه و مرتب از شتاب و گیربکس این ماشین ایراد میگرن و ثبت نام کننده ها رو دلسرد میکنن یا غرض دارن و قصدشون فقط تخریبه یا اینکه اصلا راننده نیستن و فقط یه گواهینامه دارن و بس.

پی نوشت ۲: لازمه از آقا رحمان عزیز تشکر کنم که با راهنمایی های صادقانه غیر متعصبانه شون توی این گروه باعث شدن که با تمام حاشیه ها و تخریب هایی که پشت سر اچ سی هست از ثبت نام انصراف ندم و ماشین رو تحویل بگیرم
پی نوشت ۳ : از دوستانی که خیلی جانبدارانه و متعصبانه از این ماشین تعریف میکنند و اون رو از بنز و لکسوس هم بهتر میدونن خواهش میکنم جوری رفتار نکنید که آدم شک کنه که حقوق بگیر ایران خودرو هستید این جور طرفداریها نتیجه معکوس داره.

 

۳- سلام دوستان عزیز. من طی یک مسافرت ۲۰۰۰ کیلومتر از کرمان به مشهدمقدس و برعکس رفتم. تجربه ام این بود. کشش ماشین در سربالایی عالیه و ماشین هایی چون برلیانس ۳۳۰ اتوماتیک و ام وی ام ایکس ۳۳ اتوماتیک و… رو راحت جا میذاره. در کفی من تا سرعت ۱۸۵ رفتم . البته از سرعت ۱۷۵ به بالا به سختی به ۱۸۵ میرسه. طبق محاسبه ای که من انجام دادم مصرف سوخت تا سرعت ۱۱۰ و جاده کفی زیر ۶ . بین ۱۱۰ و ۱۲۰ حدودا ۶.۵ . بالاتر از ۱۲۰ مصرف از ۷ میزنه بالا و تا سرعت ۱۴۵ به۸ میرسه و همینطور میره بالا. تو گردنه برفی با دنده ۲ راحت و بدون مشکل رفت بالا و اومد پایین. تعادل ماشین عالی و در حد سمنده. نرمی ماشین خوبه ولی به سمند نمیرسه. صندلی‌ها خوبه ولی میتونست بهتر باشه. فضای جلوی پای راننده و سرنشینان جلو و عقب فوق‌العاده است. صندوق عقب کمی کوچکه ولی برای خانواده ۳تا۴ نفره با بار متوسط کافیه. سیستم تهویه مطبوع خوب عمل میکنه. سیستم نویگیشن دقیق نیست( حداقل تو این جاده). معکوس کشیدن برای سبقت بسیار خوب عمل میکنه. مسافرت با این ماشین خسته کننده نیست و حس خوبی به آدم میده. فقط حیف که کروز نداره و نداشتن چراغ روی کلید های فرمون اذیت کننده است. در کل از خریدم خیلی راضی هستم.

 

۴-  دوستان من امروز بعد از دو ماه
با اچ سی یه دوری زدم
تو پارگینک دو تا ماشین داریم
متاسفانه جا برا اچ سی نیست و خونه نگه نمیداریم

یه مدت بدجوری پشیمون شده بودم
میگفتم کاش ساندرو یا یه ورنا اتومات کم کار میخریدم

امروز که سوار شدم نظر کلاً عوض شد
اول در مورد مصرف بگم میانگین مصرفم رو ٨ بود
داخل شهر میگشتم با سرعتای متفاوت ٣٠-۴٠-۶٠-٧٠-٨٠
کارکردم زیاد بالا نیست
برا همین دور موتور رو تا اخر بالا نمیبردم

چند تا نکته در مورد موتور
صداش از ٢٠۶ بیشتر داخل اتاق میاد
اما ازار دهنده نیست
موقع معکوس و تو دور موتور بالا یه حس اسپرت داره
تمامی حالات ممکن رو تست کردم برا خاموش شدن اما هر کاری کردم خاموش نشد
فرمون رو تا اخر پیچونم اصلا گاز ندادم نگه داشتم خاموش نشد
درایو و ان و ار با سرعت جابه جا کردم
بازم خاموش نشد

در مورد گیربکس باید بگم بینظیره
برخلاف حرفای افراد گروه ساندرو که میگن شترگاوپلنگه من با این شتر گاوپلنگ بودن شدیدا مخالفم
چون موتور و گیربکس کاملا هماهنگن به خوبی گاز میخوره
یکبار پارو تا ته فشار دادم خیلی عالی دنده رو کم کرد و صدای موتورش با این که داخل اتاق میاد اما ازار دهنده نیست

در مورد دید ، یکم دید عقبش کمه ، دید جانبی متوسط به بالا، دید جلو عالی

در مورد کیفیت ادوات برا من راضی کننده و قانع کننده بود
من تجربه رانندگی با ساندرو نداشتم اما سوار شدم
به جرعت میتونم بگم این ماشین خانوادگی تره، پشت امپر جالبی داره
ضبط من ولوم پایینه بلافاصله بعد سوار شدن به بلوتوث موبایل کانکت میشه، کیفیت تاچ خوبی داره

در مورد گیربکس باید عرض کنم به قدری هوشمند هست نیازی به تیپ ترونیک نداره میشه تو درگ ها یا سربالایی ها از اسپورت مد یا ال و ٢ استفاده کرد
یجورایی با تست امروز بیشتر به ژاپنی بودن گیربکس اعتماد کردم و مطمئن شدم کار ایرانی و چینی ها نیست

اما در مورد تاخیر گاز همون جوری که ٢٠۶ گاز میخورد اینم مثل هم بود حالا منظور از تاخیر گاز رو نمیدونم چی هست

در کل از انتخابم پشیمون نیستم و اگر مجدد بخوام ثبت نام بکنم قطعا سراغ همین میام بدون تعصب

۵- تجربه رانندگی با اچ سی کراس در جاده
حرکت از اتوبان نیایش شرق به سمت تونل صدر و جاده فیروز کوه
ابتدا که پا رو روی گاز میزاشتم صدای اولیه موتور حس خوبی میده، تو جاده موقع رفتن بیشتر سربالایی بود که خوشبختانه در بعضی مواقع با زدن کلید o/dسربلند بیرون اومد و تو جاده کفی هم فوق العاده شتابش خوب بود و ۱۶۵کیلومتر و راحت میرفت و سر پیچ با وجود سرعت ۱۴۰ تا اصلا هیچ لغزشی نداشت و برعکس ۲۰۶ که اتاقش کاملا تکون میخورد هیچ تکونی نداشت و محکم سرجاش مونده بود و اتفاقا سر یک سرعت گیر هم ماشین کمی بلند شد ولی اتاق ماشین هیچ لرزشی نداشت و آر تهران با یک باک پر بنزین سوپر تا مقصد بابل مازندران نصفه باک فقط نوش جان کرد البته با معکوس های زیاد و ترافیک سنگین تو شهر و جاده، درکل حس خوبی بود و تو جاده با سمند ال ایکس کل انداخت و بالاخره h30من بود که این رقیب و شکست داد و تو شتاب اولیه و سرعت از سمند پیشی گرفت.

 

۶- سلام دوستان ماشین من مشکل لرزش فرمان داشت بعد از دوبار بالانس روکار مشکل حل نشد تا اینکه امروز چهار تایر رو باز و بالانس معمولی کردم و به صورت ضربدری جاهاشو عوض کردم،مشکل لرزش فرمون حل شد ،دوستانیکه لرزش فرمان دارند به احتمال یقین با این روش مشکلشون حل میشه ،تجربه ای بود که امروز برام حاصل شد

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

 

گروه تلگرام اچ سی کراس

دیدگاه‌های کاربران

تجربیات دارندگان در مورد خودرو اچ سی کراس

  • yaghoubrad 5 سال پیش

    سلام، من خودرو h30 از اصفهان خریدم و ۳هزار کیلومتر کار کرده بود، گازشرو گرفتم اومدم تهران و تو راه تا ۱۷۰ کیلومتر هم اومدم هیچ مشکلی نداشتم و ندارم و خیلی هم راضیم ولی این مصرف بنزین قابل قبول نیست صدی ۱۵ خیلی زیاده ماشینهای ۶سیلندر هم انقدر مصرف ندارند

    • فروشگاه آنلاین دیجی آپشن کار 5 سال پیش

      سلام
      بستگی به گاز دادن خودتون داره
      بارها و بارها هم گفته شده
      با تعویض شمع هم میتونه بهتر بشه

  • arman 5 سال پیش

    سلام ماشین من ۷ هزار کارکرده در دنده ۲ ماشین لرزش داره بعد که شتاب میگیره درست میشه و مهمتر از این اینه که توی دنده ۲ یکی در سرعت حدود ۳۰ و بعدش در سرعت ۴۰ ماشین بک میزنه یعنی انگار که یهو پاتو از رو گاز برداری دور موتور حرکت نکنه و بعد از ۴۰ تا که نزدیک ۶۰ میشه و دنده عوض میشه دیگه این حالت و نداره اولشم این مشکل نبود حدود ی ماه شایدم کمتر ک اینجوری میشه لطفا راهنمایی کنید

    • حسین 4 سال پیش

      با سلام
      سال ۹۷ یک دستگاه اچ سی کراس گرفتیم روزه اولی که رفتم تحویل بگیرم خیلی عالی برخورد کردن پرسنل نمایندگی دمشون گرم لحظه اولی که سوار شدم تا رسیدم خونه آروم و راحت اومد کاملا اکو و خانوادگی که واقعا نسبت به پولی که دادم فکرشو نمیکردم خب از اونجایی که اصلا ماشین فابریک سوار نمیشم گفتم اول تستش کنم بعد ببینم ارزش داره وقت بزارم پاش پس ساعت ۲ صبح زدم بیرون ماشین پلاک نداشت به شدت تستش کردم حتی توی کورس هم خوب بود خوشم اومد من نمیگم مشکل میگم فابریک هر ماشینی فابریکش یه جوری منم فابریک اصلا سوار نمیشم در ضمن بنده یه رانا هم دارم که به شدت تیونینگ شدس به جرات میگم هیچ ماشین اتمسفری توی کلاسش بش نمیرسه پس شروع کردم به کار کردن روی اچ سی که شد گرازمون واقعا عالی شده هنوز یکم کار داره ولی با این حالش پشت باد اون رانا میاد کارای ارتفاعش تموم بشه به جرات میگم واقعا یه کلاس جدید واسه این سبک درست کردم در حال حاضر خاکی که با استیج ۱ ارتفاع رفتم ساندرو به هیچ وجه نرفت و ام وی ام گیر کرد ایشالا استیج ۲ ارتفاع انجام بشه واقعا میشه باش یه آف درست رفت در حال حاضر به راحتی روی موانعی که ۳ چرخ میشه راحت میره هندلینگش با استیج ۱ عالی شده اونم استیج بعدی به جرات میگم پا به پای رانا میاد که برای کورس جمع شده اون رانا و استیج ۳ تیونینگ موتور مونده که دیگه حریف نداره الان با ۲ حدود ۱۲۰ کیلومتر راحت میره میخواستم بگم ماشین بسیار خوبی هست برای خانواده و افراد ماشین باز هم میتونن ازش یه گراز درست کنن ولی خدایی از ساندرو و ام وی ام اصلا نمیشه البته به لطف وجود انجینی که داره میشه و اتاقش هم جای تغییرات خوبی داره یا علی

  • بختیار سرکنی 5 سال پیش

    من چیزی درحدود ۶۰ساله که باانواع ماشینهارانندگی کردم ونزدیک ب دوملیون کیلومتر سفر کردم اخرین ماشینی که داشتم پارس ای ال ایکس موتور زانتیایی بودد الان نردیک به هشت ماهه که بنا بتوصیه یکی از دوستان که توی ایران خودرو مسیول فروشه اچ سی کراس گرفته ام والان ۱۴هزار کیلومتر ه که باهاش رانندگی میکنک تمام مسیرهای صعب العبور مانند جادا اسالم به خلخال جاده چالوس جاده هراز وفیروز کوه اصفهان بندرعباس شیراز اصفهان رو تواین مدت رفتم مجبور شد همون اوایل کنیتکس وشیر سه راه لول باک به در باک واخیرآ واترپمپ رم تو نمایندگی به راحتی بدون پرداخت هزینه تعوض کنک این ماشین مصرف کم رانندگی راحت کشش وقدرت خوب فرمون نرم بخاری وکولر بسیار خوب فضای داخل دلنشین داره. ادایل فرمون یه کمی میزد که بعد از اچارکشی جلوبندی این عیب هم برطرف شده من تو تمام سربالایی ها سفر فقط از او دی دراید گاهی استفاده کردم

  • حسين 5 سال پیش

    سلام وعرض ادب

    بنده به خاطرشغلم که نمایشگاه ماشین دارم تواصفهان نزدیک به ده ساله که ماشین های اتوماتیک سوارم وبیش از چهارصدهزارکیلومترتوجاده های ایران باهاشون رانندگی کردم ماشین هایی مثل نیسان مورانو-مِگان-سانتافه-ال نوداتوماتیک ولکسوز…

    الان نزدیک به یک ماهه یه اچ سی صفرخریداری کردم به مبلغ چهل ودومیلیون تومان راسیتش اول پیش خودم فکرمیکردم قراره بایه ماشین ضعیف روبروبشم واصلاتمایلی به نگه داشتنش نداشتم.اماروزی که اومدم تهران ماشینمو تحویل بگیرم وباهاش بیام اصفهان موقع رانندگی حس فوق العاده خوبی پیدا کردم چون اصلا باورم نمیشد این ماشین بااین قیمت انقدرفوق العاده باشه.وقتی توجاده میومدم هیچ گونه صدایی ازنظرمونتاژی به گوشم نخوردوفقط تنهاایرادش لرزش فرمان فوق العاده کم توسرعت صدتاصدوبیست تابودکه بایه بالانس روکارحَل شد.توعوارضی کاشان بایه ال نود و۲۰۶اتومات کورس گذاشتم بااینکه ماشین صفربود وهنوزدرست آب بندی نشده بودمثل آب خوردن هردوتاماشینو جاگذاشت ویه فاصله دوسه کیلومتری بینمون ایجادشداونجابودکه فهمیدم تواین رنج قیمت این ماشین فوق العاده است وباعث افتخارم بودکه به راحتی دوتاماشین تورنج قیمت خودشوجاگذاشت اونم بافاصله.ازنظرترمزهیچی کم نداره وبه راحتی طی مدت زمان کوتاهی سرعت ۱۱۰کیلومتر را به ۲۰کیلومتررسوندبدون اینکه یه دست بکشه یالیزبخوره .زیبایی داخل کابین هم فوق العاده عالیه وحس رانندگی بایه ماشین اسپرت را به راننده انتقال میده همینطورنوع ساخت صندلی واقعاخوبه چون من تواین فاصله نزدیک به پانصدکیلومتری کوچکترین خستگی احساس نکردم همچنین فرمان این خودروباعث میشه کنترل ماشین خیلی راحت باشه وبه سرعت میشه درمواقع ضروری باهاش عکس العمل نشون دادکه خوداین یه مزیت فوق العاده است.یه چیزی که خیلی به این ماشین امیدوارم کردگیربکس فوق العاده اش بودچون راننده اصلا وعبدأتعویض دنده رومتوجه نمیشه وبه نرمی دنده عوض میکنه همچنین معکوس کشیدنش به نظرمن هم سطح مِگانِ که توسربالایی وسبقت گرفتن بسیارعالی عمل میکنه.مصرف سوختشم بااینکه یه ماشین اتوماتیکه توجاده بین پنج وشیش بود ودر شهر بین هفت وهشت.باقی امکانات مثل مانیتور،کامپیوترسفری یانوع صفحه کیلومترکه شبیه خودروهایی کارخانه BMWاست وجاداربودن صندوق عقب وصندلی های عقب واقعاایده آله که هرخریداری را بابت خریدش خوشحال وراضی میکنه امابعضی ایراداتی که من باهاش برخوردکردم کوچک بودن فضای داشبورد-نداشتن چراغ روی کلیدهای کناردنده درهنگام تاریک بودن هوایکم پیداکردنشون سخته-نداشتن آینه برقی تاشو-نداشتن کروزکنترل که البته بعضیاشومیشه توبازارخریداری کرد ونصب کرد.درکُل به نظر من H30تنهاماشینی توایرانه که واقعا نسبت به قیمتی که داره عالیه وکسی ازخریدنش پشیمون نمیشه

    روز وروزگارتان خوش

  • Reza 5 سال پیش

    سلام.وقت بخیر
    توی توضیحات تعویض لوازم خوندم هر یکسال یکبار آب باطری چک شود
    مگه باطریش اتمی نیست؟
    اگر اسیدی باشه جواب میده؟

    • سعید 5 سال پیش

      متاسفانه باتری فابریک ایرانخودرو اسیدی است
      ولی اینکه جواد میده یا نه ربطی به نوع باتری نداره
      آمپراژ هر دو یکیه

  • هادی 5 سال پیش

    سلام خدمت اون دوستی که شب سه تا صحنه خطرناک براش پیش اومده باید بگم من از همه چیز اچ سی راضیم بغیر ترمزش و فکر میکنم شما درست نمیگی این ماشین با ناگهانی ترمز زدن خیلی مشکل داره و فوراً رد میده و ترمز نمیگیره و آنچنان با مانع روبرویی برخورد میکنی که خدا بروزت نیاره یا ماشین شما اچ سی نیست یا ماشین اچ سی من ایراد داره که بردم نمایندگی و بعد کلی تست گفتن اینا همینطورین پس از ترمز این ماشین اصلا تعریف نکنید چون من خودم با اولین ترمز ناگهانی مجبور به استفاده از بیمه بدنهو شخص ثالثم شدم.

  • سبحانی 5 سال پیش

    سلام خدمت دوستان عزیز
    چندین مورد دیدم ک رنگ نوشته های دکمه های(Mode,Vol,Crouseو..) رو فرمون اچ سی کراس به مرور زمان میره!
    اول کم رنگ میشه و به مرور زمان ملا رنگش میره
    چندین مورد دیدم ک این مشگل براش پیش اومده
    راهی برای درست کردن رنگ دکمه ها هست؟
    یا راهی برای پیشگیری از این بابت هست؟

    • اچ سی 3 سال پیش

      سلام میتونی قبل رفتن رنگ روی آنها برق ناخن بکشی با این کار یک لایه محافظ ایجاد میشه و دیگه رنگش تغییر نمیکنه
      در زدن برق ناخن دقت کن اگر بد بزنی دکمه ها بد فرم میشه

  • علیرضا 5 سال پیش

    سلام
    من کروز فابریک دادم نمایندگی انداخت روی ماشین. بعدش دودفعه این مشکل واسم پیش اومده، نمیدونم اصلا ربطی به کروزش داره یا نه
    یهو ماشین گاز نمیخوره و چراغ چک موتورش روشن میشه
    خاموش میکنی و دوباره روشن میکنی گازش درست میشه ولی چراغ چکش روشن میمونه

  • نویذ 4 سال پیش

    سلام. ماشین بدی نیست. ولی از ایرادش میشه از لرزش فرمون از ۹۰تا ۱۲۰ کیلومتر. صدای جعبه فرمون در چرخش فرمون در سرعت خیلی پایین. صدای خوردن آهن به آهن دردست اندازها و صدای نا به هنجار کمپرسور کولر در حالت درجا نام برد. در کل تا حداکثر تو رنج ۵۰ تا ۶۰ ماشین خوبیه ولی ۹۰ تومن نمی ارزه.

  • صدرا 4 سال پیش

    سلام.
    من حدود یک هفته است این ماشین رو خریدم. ۱۸۰۰ تا کار کرده بود که خریدمش. قبلش ۲۰۶ صندوقدار داشتم. ازش راضیم فقط یه مشکلی دارم که ممنون می شم راهنمائیم کنید.
    تو سرعت ۳۰ تا ۶۰ که ماشین سنگین حرکت می کنه صدای گاز خیلی زیاد و آزار دهنده ست. صدای بم و بالا که انگار ماشین داره جون می کنه.
    می شه لطفا کسانی که مدتی ست این ماشین رو دارن بگن آیا این صدا طبیعی ست و درغیر اینصورت راه حل چیست؟
    ممنون

  • عباس 4 سال پیش

    سلام
    خداییش من از همه چی این ماشین راضیم. فقط راهنمایی کنید که چطور میشه رودری سمت شاگرد رو باز کرد، یه صدای لق لق جدیدا از داخلش میاد

  • مهدی 3 سال پیش

    من اواخر نود هفت تحویل گرفتم ۱۷۰۰۰تا همش مسافرت درجاده رفتم از نظر محاسن : کیفیت خوب گیربکس و موتور ابشن های زیادوعالی نرمی و جادار بودن و معایب :مصرف بالا و ضعیف بودن موتور و شتاب کم با توجه به سنگینی اطاق که اگر بخوای با شتاب و گاز زیاد بقول بعضی از دوستان با ال ۹۰و سمند کورس بذاری مصرف از ۹و۱۰ بالاتره داخل شهر با کولر مصرفش خیلی بالاس به نسبت ۲۰۷و با نظر اقا هادی موافقم ضمن اینکه اکثر مواقع خوب عمل میکنه در چند مورد برا من پیش اومده در ترمز ناگهانی که باید میخ کنه ترمز زیر پات چوب میکنه و اصلا نمیگره و تو دلو خالی میکنه و و چراغ والارم ترمز دستی من که بدون دلیل روشن وحسلبی رو اعصابه ویه بار بردمن نمایندگی برامدتی درست شد الان دوباره خراب شده اما درکل با این قیمت خوبه و ارزش خرید داره

    • Ali 2 سال پیش

      مصرفش زیاد نیست ماسینهای اوتومات مثل دنده ای نباید رون مصرفتون بالا میاد لم خاص داره مصرفی ۱۰۰،،،،، ۷ هست

  • اچ سی 3 سال پیش

    سلام میتونی قبل رفتن رنگ روی آنها برق ناخن بکشی با این کار یک لایه محافظ ایجاد میشه و دیگه رنگش تغییر نمیکنه
    در زدن برق ناخن دقت کن اگر بد بزنی دکمه ها بد فرم میشه

  • علی 2 سال پیش

    من اچ سی کراس دارم و اونایی که از اچ کراس راضی نیستن راننده نیستن و از نحوه اچ سواری هیچ اطلاعی ندارن . من وقتی ماشینو تحویل گرفتم وقتی ازش کولر میگرفتم راه نمیریفت حتی از دست انداز پلاستیکی در خیابان رد نمیشه دنده ۱ سوال کردم بهترین شمع ایریدینیوم پلاتینیوم انداختم روش درست شد . همینو بگم ماشین مثل دونبه شده و یه جورایی موتورش boost شده نفس عالی داره فرمان نرم گیربکس فوقلاده خوش دست برای رانندگی . همه در مورد این ماشین کاملا اشتباه میکنن ماشینی که گیربکسش ژاپنی اصله .

  • سارا 11 ماه پیش

    من ۵ ماهه اچ سی کراس خیلی کم کار خریدم ۱۸ ساله راننده ام قابل توجه آخرین کامنت دوستمون ک گفتن راننده نیستید اگه میگید این ماشین خوب نیست. خب شما بیا ب ما بگو ک وقتی آمپر آبش تو ترافیک و سر بالایی و کولر زدن میاد بالا ب کی بریم بکیم ک انقد استارس نکشیم؟ یا این ترمزهای نازنینش در مواقع ترمز ناگهانی؟ یا رینگ هایی ک از اول تاب داره و تا ۲ میلیون خارج از نمایندگی خرجش نکنی درست نمیشه؟ ماشین ۱۵ هزار بیشتر کارنکرده گرفتمش روغن ریزی داره، ب مکانیک میگم چرا؟ میگه اینا اینجورین ضعفشونه ۱ تومنم اینجا دادم. خداییش انصافه هنوز ماشین راه نرفته ۵ تومن سلفیدم… من پژو هم داشتم شاید این بهتر باشه .ولی اگه یروز واقعا ترمز نگیره ک جواب میده؟ هیچ کس

  • دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید.
    از درج شماره تماس در دیدگاه پرهیز کنید.
    از درج لینک سایر سایت‌ها پرهیز کنید.
    به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید.
    فرستادن دیدگاه تازه