۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟

121212

بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟

بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟

یکی از مواردی که رانندگان با نزدیک شدن به فصل سرد باید به آن توجه نمایند استفاده از یک ضد یخ با کیفیت است این عنصر حیاتی در نگهداری و عملکرد صحیح خودرو نقش مهمی دارد و ترکیب آن با آب مانع از یخ زدگی موتور و ترکیدن آن و نیز باعث خنک کردن موتور نیز می شود همانطور که گفته شد این محصول تنها برای استفاده در فصل سرد و جلوگیری از یخ زدگی موتور نیست بلکه این سیال برای خنک کردن موتور و کاهش دمای آن نیز استفاده می شود , ضد یخ ها باید بعد از پیمودن ۸۰ هزار کیلومتر  تعویض شوند بسیار مهم است که در خودرو از ضد یخ با کیفیت و مرغوب استفاده کرد اینکه بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟ در ادامه به چندین برند معروف این محصول اشاره می کنیم .

  • انواع ضد یخ
  • بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟
  • چگونه بهترین ضد یخ را برای پراید انتخاب کنیم ؟
  • مقدار ضد یخ برای پراید چقدره ؟
  • نحوه ریختن ضد یخ در پراید
لوازم  و آپشن های سایپا اطلس

انواع ضد یخ

ضد یخ روغنی از پایه مواد معدنی و روغن بوده که به خوبی دمای رادیاتور را کنترل و مانع از ایجاد رسوب می شود این نوع محصول برای قطعات مس و برنج تا ۲۴ ماه نیاز به تعویض ندارند , ضد یخ الکلی با پایه الکل است و طول عمر بسیار زیاد و مقاومت مناسبی دارد ماندگاری این محصول تا ۳۶ ماه برای رادیاتور آلومینیومی بوده و اگر زیاد از آن استفاده شود بدنه و قطعات موتور دچار خوردگی می شود , نوع الکلی در مقایسه با روغنی اشتعال پایین تری داشته و رسوب بیشتر تولید می کند به همین دلیل از نوع روغنی بیشتر استفاده می شود .

بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟

کاسپین :

در جواب این سوال که بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟ باید گفت که یکی از بهترین برندها در بازار برند کاسپین است , مواد شیمیایی موجود در آن متناسب با چهار فصل سال بوده و مانع از یخ زدگی و جوش آوردن شده و ضد کف و ضد خوردگی است این سیال با قطعات پلاستیکی و واشرها سازگاری دارد و با اطمینان از کیفیت آن می توان از این محصول برای خودروهای سنگین نیز استفاده نمود .

تام کلین :

اینکه بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟ می توان به برند تام کلین اشاره کرد که  از بهترین ضد یخ های خارجی در ایران بوده که با تمامی خودروها نیز سازگاری دارد این محصول مانع از یخ زدگی آب رادیاتور تا دمای ۳۷ درجه سانتی گراد می شود .

سایپا :

این نوع سیال را می توان بهترین گزینه برای پراید دانست , ضد یخ سایپا پایداری شیمیایی بالا و عملکرد فوق العاده ای دارد ، این مایع که بر پایه اتیلن گلیکول ساخته شده است مناسب خودروهای بنزینی و دیزلی است از این محصول می توان برای تمام فصول سال به عنوان ضد یخ و ضد جوش استفاده کرد این محصول از قطعات پلاستیکی ماشین محافظت کرده و از خوردگی قطعات خودرو در برابر زنگ زدگی محافظت می کند .

اسپیدی :

یکی دیگر از شناخته شده ترین ضد یخ ها  در بازار ایران که بر پایه اتیلن گلیکول و ترکیبات آلی ساخته شده است این نوع مناسب خودروهای داخلی و خارجی است , این محصول علاوه بر جلوگیری از انجماد در فصل سرد در فصل گرم نیز از افزایش بیش از حد دمای موتور جلوگیری کرده و به عنوان ضد جوش عمل می کند و نیز با تمامی خودروهای داخلی و خارجی سازگاری دارد .

خرید اینترنتی آپشن کوییک

ایساکو :

ضد یخ ایساکو به دلیل عملکرد و دوام استثنایی سال هاست نامی قابل اعتماد در صنعت خودرو محسوب می شود این برند طیف گسترده ای از محصولات ضد یخ مناسب برای وسایل نقلیه مختلف است و به دلیل محافظت عالی در برابر جوشش و یخ زدگی شناخته شده است و تضمین می کند موتور تحت هر شرایط آب و هوایی در دمایی بهینه باقی می ماند علاوه بر افزودنی که با آن ترکیب شده در کنار مقاومت در برابر سرما و انجماد مناسب فصول گرم نیز است و از خوردگی قطعات نیزجلوگیری می کند .

ایرانول :

ضد یخ ایرانول از بهترین برندهای ایرانی محسوب می شود این سیال ساخته شده برای تمام موتورهای درون سوز صنعتی بوده و مناسب تمام فصول است و نیز با استفاده از مواد افزودنی مناسب برای جلوگیری از خوردگی قطعات داخلی موتور و زنگ زدگی تولید شده است از دیگر ویژگی های آن می توان به خاصیت عالی انتقال حرارت , سازگاری با فیلترهای سیستم خنک کننده و سازگاری با قطعات پلاستیکی اشاره کرد .

ZEREX :

در صورتی که خودرو شما هیوندای , مزدا و در کل خودروهای آسیایی است استفاده از ضد یخ zerex برای خودرو شما مناسب تر و سازگارتر است این محصول کیفیت بالا داشته و عمری حدود ۵ سال دارد .

لوبریفنت :

از جمله بهترین ضد یخ روغنی , لوبریفنت است که از سازگاری با سیستم موتوری بیشتر خودروهای داخلی و خارجی برخوردار است این محصول پایداری شیمیایی بسیار بالا و کیفیت عالی و عملکرد بسیار قوی دارد به علاوه دارای ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد یخ است که برای تمام فصول مناسب است .

چگونه بهترین ضد یخ را برای پراید انتخاب کنیم ؟

انتخاب بهترین ضد برای پراید به نوع خودرو سن و محل ساخت آن بستگی دارد , آگاهی نسبت به مدل خودرو و سال وسیله نقلیه در انتخاب مایع خنک کننده مناسب به شما کمک می کند انتخاب ضد یخ اشتباه باعث می شود موتور عملکرد ضعیفی داشته باشد یا زود خراب شود , دفترچه راهنمای شما اطلاعات زیادی را ارائه داده و شما را راهنمایی می کند تا بهترین ضد یخ را برای وسیله نقلیه خود انتخاب کنید و نیز اینکه هنگام تعویض مایع خنک کننده اطلاعات روی بطری را بخوانید تا متوجه شوید که این فرمول باید با آب ترکیب شود یا خیر زیرا برخی از آنها  را می توان بدون مواد افزودنی و مستقیما در خودرو ریخت و برخی دیگر باید به نسبت ۵۰ / ۵۰ با آب ترکیب شوند .

مقدار ضد یخ برای پراید چقدره ؟

برای اینکه خودرو پراید بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد لازم است با توجه به ظرفیت ضد یخ پراید مخزن آن را پر کنید و این مقدار ۲ تا ۴ لیتر می باشد .

نحوه ریختن ضد یخ در پراید

در ابتدا مایع خنک کننده را از دهانه مخزن رادیاتور توسط هیدرومتر ضد یخ بمکید , این مخزن محلی است که در آن آب یا ضد یخ را به سیستم اضافه کنید و نیز می توانید با برداشتن درپوش مایع خنک کننده را مستقیما از دهانه رادیاتور بکشید .

خرید آنلاین لوازم ساینا
دیدگاه‌های کاربران

بهترین ضد یخ برای پراید چیه ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد