۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

علائم خرابی لنت ترمز عقب

علائم خرابی لنت ترمز عقب

علائم خرابی لنت ترمز عقب

نشانه های تمام شدن لنت ترمز عقب

لنت ترمز عقب یکی از اجزای سیستم خودرو بوده و نقش مهمی در ماشین دارد با توجه به حساسیت بالای این قطعه با استاندارد گرید A شناخته می شود ؛ به همین دلیل کیفیت بالای این قطعه با امینت و حفظ جان سرنشینان رابطه مستقیم داشته و از جمله قطعات مصرفی بوده که عمر آن با کارکرد خودرو محاسبه می شود خرابی آن خسارت های جانی و مالی زیادی را به همراه دارد زیرا لنت وظیفه مهمی در ترمز گیری خودرو دارد به همین دلیل تعویض به موقع آن بسیار حائز اهمیت است ؛ اما نشانه های تمام شدن لنت ترمز عقب خودرو چیست ؟

  • وظیفه لنت ترمز عقب چیست ؟
  • ۶ مورد از مهمترین نشانه های تمام شدن لنت ترمز عقب ماشین
  • عمر مفید لنت ترمز خودرو
  • چکار کنیم تا لنت ترمز عمر بالا داشته باشد ؟

فروشگاه اینترنتی لوازم  اورجینال کوییک

وظیفه لنت عقب چیست ؟

وظیفه لنت عقب تولید نیروی انرژی اصطکاکی انرژی جنبشی و نیروی محرک به انرژی حرارتی است , این قطعه انرژی حرارتی در فضا را پخش کرده و حرکت ماشین را متوقف می کند بنابراین وظیفه لنت عقب این است که سرعت خودر را کاهش دهد و نیز  در برابر ساییدگی از مقاومت برخوردار است  .

۶ مورد از مهم ترین نشانه های تمام شدن لنت ترمزعقب ماشین

شنیدن صدای سوت هنگام ترمز گیری :

از مهم ترین نشانه های تمام شدن لنت ترمز عقب خودرو شنیده صدای سوت هنگام ترمز گیری است ؛ زیرا در برخی خودرو ها سیستم ترمز به گونه ای طراحی شده که هنگام نازک شدن لنت ترمز صدای سوت ایجاد می شود .

توقف خودرو با سرعت کم هنگام ترمز گیری :

یکی دیگر از نشانه های تمام شدن لنت ترمز عقب اتومبیل  هنگامی است که ترمز میگیرید اتومبیل نه فورا بلکه با سرعت کم متوقف می شود اگر لنت ترمز ساییده شود باید سرعت ترمز گیری نیز کاهش پیدا می کند .

کشیده شدن ماشین به یک سمت :

اگر هنگام ترمز گیری ماشین به یک سمت کشیده می شود در ابتدا لاستیک را بررسی کنید و در صورت نبود مشکل احتمالا لنت ترمز ساییده شده است .

شنیدن صدای خرخر از لنت ترمز :

در بالای لنت ترمز تکه ای کوچک قرار داشته و زمانی که لنت ترمز تمام شود این قطعه با روتور برخورد کرده و صدای خرخر مانند شنیده می شوددر صورت سهل انگاری در تعویض لنت ترمز این قطعه مداوم با روتور برخورد کرده موجب خرابی روتور شده و باعث گرم شدن و دود کردن ترمز می شود .

خرید آنلاین لوازم شرکتی ساینا

لرزش پدال ترمز :

اگر پدال ترمز زیر پای شما  با لرزش همراه است بدین معنی می باشد که لنت ترمز عقب تمام شده است البته لازم به ذکر ایت در صورتی که خودروی شما دارای سیستم ای بی اس باشد هنگام ترکزهای شدید این لرزش طبیعی است .

متوقف نشدن خودرو :

اگر پدال ترمز گرفته می شود اما خودرو متوقف نمی شود بدین معنی است که لنت ترمز تمام شده و باید ان را تعویض نمود .

عمر مفید لنت ترمز خودرو

عمر لنت ترمز ها به عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو , تعداد سرنشینان خودرو , نحوه رانندگی , کیفیت لنت ترمز و…  بستگی دارد برخی کارشناسان معتقدند که لنت ترمز ها از ۲۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر دوام داشته باشند ؛ البته پس از هر ۳۵ تا ۴۰ هزار کیلومتر باید بررسی شوند و هنگامی که این قطعه به ۸۰ درصد مصرف خود رسید باید تعویض شود ؛ بیشتر دارندگان خودرو لنت ترمز را پس از ۴۰ هزار کیلومتر تعویض می کنند .علت زود تمام شدن لنت ترمز عواملی که گفته شد اعم از میزان کیفیت لنت ترمز , نعداد سرنشینان و… می باشد .

چکار کنیم تا لنت ترمز عمر بالا داشته باشد ؟

  • رانندگی صحیح همراه با ترمز های آرام
  • کاهش میزان بار آن با اعمال فشار کمتر بر روی چرخ های خودرو
  • انتخاب و خرید لنت ترمز با کیفیت و برند معتبر
قیمت لوازم اورجینال  ساینا
دیدگاه‌های کاربران

علائم خرابی لنت ترمز عقب

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد