۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

علائم خرابی میل موجگیر چیست ؟

علائم خرابی میل موج گیر

علائم خرابی میل موجگیر چیست ؟

علت و علائم خرابی میل موج گیر

خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاصی دارند ؛ میل موج گیر که به عنوان میل تعادل نیز شناخته می شود میله ای از جنس فولاد بوده که در دو سر خود دارای بوش است و برای اینکه دو چرخ را به یکدیگر متصل نماید معمولا میان دو چرخ و یک محور قرار میگیرد مهم ترین کاربرد و وظیفه این قطعه حفظ تعادل شاسی خودرو بوده و نیز از چرخش آن در پیچ ها جلوگیری می کند بنابراین میل تعادل برای تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن به کار می رود .

  • اجزای میل تعادل
  • وظیفه میل تعادل چیست ؟
  • علایم خرابی میل موج گیر
  • علت خرابی میل تعادل چیست ؟
  • معایب استفاده از میل تعادل سفت
  • تأثیر خرابی میل تعادل در جلوبندی اتومبیل

فروش اینترنتی لوازم اورجینال کوییک

اجزای میل تعادل

میل موج گیر یا میل تعادل دارای دو بازوی اهرمی بوده که موجب چرخش میل پیچشی یا میل تورشن می شود در هر دو تکان چرخ ها هر دوی اهرم ها در یک جهت حرکت می کنند و در این حالت میل تعادل هیچ تأثیری در حرکت آن ندارد همچنین رابط موجگیر در قسمت دو سر خود دارای سیبک است که پس از مدتی باید تعویض شوند .

وظیفه میل تعادل چیست ؟

میل موج گیر بدنه خودرو را از تاب خوردن محفوظ می کند از دیگر وظایف این قطعه می توان به کاهش صدای جاده , جذب ناهمواری های موجود در جاده ها , کنترل تکان های اتاق خودرو  و در نتیجه سواری نرم تر اشاره نمود .

علایم خرابی میل موج گیر

هنگامی که میل تعادل شروع به فرسودگی نماید می تواند علایم هشدار دهنده ای از صداهای ظریف گرفته تا مشکلات قابل توجه در رانندگی و دیگر مشکلات ایمنی را میسر نماید ؛ هنگامی که این قطعه خراب شود در خودرو ناسازگاری دیده می شود و به اصطلاح گیج افتاده و به صدا می افتدهمچنین عملکرد نامناسب آن به دیگر قطعات جلوبندی آسیب می زند .

علت خرابی میل تعادل چیست ؟

میل تعادل در هر دو سر دارای سیبک بوده و سیبک ها نیز مدت زمان مصرف داشته و پس از مدتی نیازمند تعویض هستند این سیبک ها به دلیل دارای بودن گردگیر مقاومت بالایی داشته و به راحتی خراب نمی شوند با این حال در اتصالات مقاومت بالایی ندارند و با نفوذ گرد و غبار , آب و خاک قسمت گریسی درون خود را از دست داده و لق می شوند .

خرید آنلاین لوازم ساینا

معایب استفاده از میل تعادل سفت

برخی از میل تعادل ها سفت بوده و دارای معایبی هستند در صورتی که این قطعه بیش از اندازه سفت باشد ممکن است یکی از چرخ ها در پیچ های تند کاملا از زمین جدا گردد ؛ میل تعادل چرخ بیرونی را به سمت پایین فشار می دهد تا از فشاری که روی فنر آن قسمت وجود دارد کم شود در صورت سفت بودن بیش از اندازه این قطعه نیروی رو به بالا بیشتر از نیروی فنر شده و همین علت موجب جدا شدن کامل چرخ ها از سطح زمین می شود .

تأثیر خرابی میل تعادل در جلوبندی اتومبیل

در پیچ ها میل تعادل مانع از خم شدن بیش از حد خودرو به یک طرف می شود به همین دلیل ثابت نگه داشتن این میله بر عملکرد سیستم تعلیق و بی سرو صدا کار کردن جلو بندی خودرو نقش مهمی دارد بوش های نگهدارنده میل تعادل در صورتی که به درستی کار نکنند باعث ایجاد سر و صدا در جلو بندی می شوند و نیز لرزش فرمان هم از دیگر علایم خرابی بوش های میل تعادل است .از طرفی یک میل تعادل ضعیف نمی تواند نیروی ناشی از وزن اتومبیل را به درستی میان چرخ ها تقسیم کند .

قیمت لوازم تیبا معمولی و تیبا ۲
دیدگاه‌های کاربران

علائم خرابی میل موجگیر چیست ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد