۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

علت روغن ریزی خودرو چیست ؟

علت روغن ریزی خودرو

علت روغن ریزی خودرو چیست ؟

علت روغن ریزی خودرو چیست ؟

یکی از رایج ترین مشکلات در خودرو ها مشکل روغن ریزی است به احتمال زیاد هر راننده ای پس از چند وقت  با این موضوع روبه رو می شود , هر نوع روغن ریزی ماشین غیر عادی بوده و باید پیش از وجود مشکلات جدی تر به ان رسیدگی و این مشکل را رفع نمود ف مشاهده هر لک در زیر خودرو و کف گاراژ نشان دهنده نشتی روغن در اتومبیل است اما علت روغن ریزی خودرو چیست ؟ آیا روغن ریزی ماشین خطرناک است ؟

  • انواع مختلف روغن در خودرو
  • علت روغن ریزی خودرو چیست ؟
  • آیا روغن ریزی خودرو خطرناک است ؟

خرید آنلاین لوازم کوییک

انواع مختلف روغن در خودرو

در سیستم خودرو چهار نوع روغن وجود دارد که شامل روغن گیربکس , روغن ترمز , روغن هیدرولیک و روغن موتور است .

علت روغن ریزی خودرو چیست ؟

علت روغن ریزی از گیربگس :

به طور معمول روغن گیربکس قرمز رنگ است و در صورتی که عمر آن به پایان رسیده باشد به رنگ قهوه ای سوخته تبدیل می شود این روغن بویی شبیه به نفت دارد که بنابراین به راحتی می توان آن را از ضد یخ تشخیص داد اگر روغن ریزی در بخش میانی و یا بخش جلویی خودرو بود به احتمال زیاد روغن ریزی از گیربکس است علت روغن ریزی خودرو ان هم از بخش گیربکس مشکل در کاسه نمد دیفرانسیل یا میله تعویض دنده , خراب شدن فشنگی دنده عقب , مشکل در نقطه اتصال پوسته گیربکس و پوسته کلاچ و یا اینکه پوسته گیربکس ترک خورده و یا سوراخ شده باشد .

علت روغن ریزی از بالای موتور :

نشتی روغن از بالای موتور به دلیل سر سیلندر است که علت آن نیز خرابی در کف سر سیلندر یا خرابی واشر سر سیلندر می باشد اما با این حال ممکن است که دلیل دیگری هم داشته باشد اینکه تعمیرکار در بستن پیچ ها بی توجهی کرده و در نهایت منجر به نشتی روغن شده است هر چند که احتمال این مورد کمتر است .

قیمت لوازم اورجینال ساینا

علت نشتی روغن از پایین موتور :

اگر نشتی روغن از پایین موتور مشاهده شود به دلیل خرابی مجموعه کارتر است ؛ نشتی روغن کارتر به علت نداشتن چسب در محل نصب کارتر می باشد از طرفی به دلیل تعویض روغن های پی در پی محل رزوه پیچ تخلیه معیوب و موجب نشتی می شود مورد دیگری هم هست اینکه در صورت ایراد در کاسه نمود و میل لنگ در زیر موتور نشتی فراوان دیده می شود .

علت روغن ریزی از سر سیلندر :

در صورتی که بخش فوقانی سر سیلندر نشتی روغن داشته باشدعلت روغن ریزی خودرو از این قسمت ممکن است خرابی واشر قالپاق سوپاپ باشد به علاوه اگر کاسه نمد میل سوپاپ آسیب دیده باشد نشتی زیاد روغن اتفاق می افتد .

علت روغن ریزی از سمت تسمه تایم :

در صورتی که نشتی از پوشش تسمه تایم , فیلتر روغن , مخزن روغن موتور یا واشر سر سیلندر بود ؛ گیج روغن را استشمام نموده و اگر بوی بنزین سوخته با روغن نشتی داشت و رنگ روغن نشتی قهوه ای روشن تا سیاه بود مایع نشتی روغن موتور می باشد .

علت روغن ریزی از سمت ترمز :

اگر در زیر خودرو و در کنار چرخ ها لکه های زرد رنگ مایل به قهوه ای تیره مشاهده نمودید مربوط به روغن ترمز است نشت روغن ترمز از بخش های مختلف این سیستم می تواند صورت گیرد از جمله علت روغن ریزیخودرو از بخش ترمز , فرسوده شدن سیم های ترمز و ترک یا فرسودگی لوله ترمز استاز نشانه های روغن ریزی ترمز مشاهده روغن در کنار چرخ ها , نشت روغن زرد رنگ در سمت چرخ ها یا بوستر ترمز , کاهش سطح روغن ترمز و پایین رفتن بیش از حد پدال ترمز هنگام ترمز گیری است .

علت روغن ریزی از بخش هیدرولیک :

روغن هیدرولیک فرمان قهوه ای قرمز و رقیق بوده و بوی تندی دارد این نوع کمترین میزان نشتی را در خودرو داردعلت روغن ریزی از بخش هیدرولیک خرابی فشنگی هیدرولیک , ایراد در مخزن هیدرولیک , نشتی در شیلنگ هیدرولیک و مشکل در پینیون فرمان خودرو است .اما با ین حال شایعترین نشتی هیدرولیک از فشنگی کنترل فشار روغن در این سیستم می باشد .

آیا روغن ریزی خودرو خطرناک است ؟

در خودرو ریزی خودرو موضوع مهم شناخت نوع روغن و نیز محلی است که روغن از آن خارج می شود این مشکل پس از شناسایی باید توسط تعمیرکار رفع نقص شود ؛ کمبود روغن در خودرو موجب سوختن موتور , چسبیدن پیستون ها به سیلندر و خرابی سوپاپ ها , یاتاقان ها , میل لنگ  موجب خرابی سوپاپ و فنر سوپاپ می شود در برخی موارد آتش گرفتن خودرو به دلیل نشت روغن بر روی اگزوز گزارش شده است .

فروشگاه اینترنتی لوازم تیبا
دیدگاه‌های کاربران

علت روغن ریزی خودرو چیست ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد