۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

وظیفه سگدست در جلوبندی چیست ؟

سگدست در جلوبندی خودرو

وظیفه سگدست در جلوبندی چیست ؟

وظیفه سگدست در جلوبندی

سگدست یا نشیمن گاه از جمله اجزای سیستم چرخ خودرو بوده که وزن اتاق و بدنه را به زمین و چرخ ها انتقال می دهد این قطعه روی محور فرمان که اکسل یا سیبک می باشد نصب شده و چرخیدن چرخ ها حول این محور را میسر می سازد کارکرد این قطعه مانند لولای در است , دیسک ترمز , فرمان , کمک ها , اتصالات و چرخ ها همه به آن متصل می باشند بنابراین برای اتومبیل قطعه حیاتی محسوب می شود در ادامه به بیشتر به وظیفه سگدست در جلوبندی خودرو و نحوه عملکرد آن می پردازیم . دیجی آپشن کار فروشگاه آنلاین لوازم خودرو در ادامه شما را با اطلاعات مفیدی از نقش سگدست در جلوبندیم اشین همراه میکند  . با ما باشید با :

  • سگدست ماشین چیست ؟
  • وظیفه سگدست در جلوبندی خودرو
  • انواع سگدست خودرو
  • علایم خرابی سگدست
  • طول عمر سگدست
  • قیمت انواع سگدست چقدر است ؟
  • شغال دست چیست ؟

خرید آنلاین لوازم تیبا

سگدست ماشین چیست ؟

سگدست از جمله اجزای سیستم چرخ خودرو بوده  که وزن اتاق و بدنه را به زمین و چرخ ها منتقل کند و مهم ترین وظیفه سگدست در جلوبندی  نگهداری چرخ ها و چرخاندن آن روی محور فرمان است . این قطعه از یک سو با بوشینگ به سیستم تعلیق خودرو و از سویی دیگر به شاسی متصل است و حرکت خودرو را میسر میکند .

وظیفه سگدست در جلوبندی خودرو

 مهم ترین اجزای جلوبندی  در خودرو را می توان سگدست دانست که بخشی از اجزای چرخ و سیستم تعلیق روی آن نصب می شود از مهم ترین وظیفه سگدست در جلوبندی می توان به نگهداری چرخ ها , اتصال میل کمک در سیستم تعلیق مک فرسون , به حرکت درآوردن چرخ ها , لولایی برای چرخیدن چرخ روی محور فرمان بوده تا به چرخ های خودرو زاویه دهد .

انواع سگدست خودرو

سگدست برای اتومبیل های مختلف در ابعاد مختلف تولید شده و با توجه به موقعیت قطعاتی که به بازوی آنها متصل می شوند زوایای انها نیز در خودروهای مختلف ممکن است با یکدیگر تغییر نماید هنگام خرید آن باید به مدل خودرو توجه کرد جدا از این تفاوت سگدست چرخ های جلو با سگدست چرخ های عقب متفاوت است .

فروشگاه اینترنتی لوازم کوییک

سگدست چرخ جلو :

سگدست چرخ جلو یک رابط برای انتقال قدرت گیربکس به چرخ ها را عهده دار است و قطعاتی که به آن وصل می شود شامل , پلوس و کاور پلوس , بلبرینگ چرخ و دیسک ترمز است .

سگدست چرخ عقب :

در این مجموعه خبری از پلوس , اتصالات آن , بلبرینگ و پیچ و مهره ها نیست , به همین علت بازوهای اتصال بلبرینگ هم از این قطعه حذف می شود این مدل سگدست برای تحرک چرخ های عقب در اتومبیل های دو دیفرانسیل به گونه ای ساخته می شوند که پلوس از مرکز آنها گذر کند .

علایم خرابی سگدست

سگدست یکی از قطعات کم استهلاک در اتومبیل است که در اثر ضربه , فشار و یا تصادف آسیب میبیند بیشترین آسیب سگدست روی زاویه چرخ ها قابل مشاهده است آین حالت ممکن است موجب آسیب به فنر ها شده و قطعات جلوبندی خودرو را کاملا به هم بریزد در صورت آسیب دین این قطعه بیشترین اثر را در زاویه چرخ ها می گذارد مهم ترین علایم خرابی سگدست کشیده شدن فرمان به یک سمت است که در این صورت باید سگدست اتومبیل را تعمیر و یا تعویض نمود .

طول عمر سگدست

سگدست در حالت معمولی دچار آسیب نمی شود اما ممکن است در اثر ضربه و تصادف آسیب ببیند .

قیمت انواع سگدست چقدر است ؟

سگدست خودرو از لحاظ ظاهر کتفاوت بوده اما عملکردی یکسان دارند به دلیل تفاوت ظاهری قیمت های آنها نیز یکسان نیز مثلا سگدست پراید و یا سگدست رانا قیمتی متفاوت دارد هنگام خرید این قطعه باید توجه کرد که زنگ زدگی با خوردگی در آن وجود نداشته باشد .

شغال دست چیست ؟

شغال دست وظیفه انتقال نیرو به سگدست را دارد و به سگدست در انجام وظایفش کمک می کند بدین گونه که سیبک فرمان , میل فرمان و میل کمک از طریق شغال دست به سگدست متصل می گردد .

خرید آنلاین روکش صندلی اصل
دیدگاه‌های کاربران

وظیفه سگدست در جلوبندی چیست ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد