۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟

چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟

چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟

چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟

یکی از قطعات مهم در خودروها فرمان است , راننده توسط فرمان می تواند خودرو را کنترل نموده و حرکت دهد , فرمان هم مانند دیگر قطعات خودرو بنا به دلایلی می تواند خراب شود یکی از این مشکلات خلاصی فرمان است , اینکه چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟ باید گفت یکی از مهمترین این دلایل آن لقی در دنده فرمان است .

  • میزان مجاز خلاصی فرمان
  • چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟
  • علت خلاصی زیاد فرمان هیدرولیک و نحوه رفع آن
خرید آپشن های سایپا اطلس

میزان مجاز خلاصی فرمان

لقی و خلاصی مجاز غربیلک فرمان باید حدود ۲ تا ۳ سانتی متر باشد یعنی حدود ۱۰ درجه دارای خلاصی باشد , یعنی با چرخاندن فرمان تا حدود کمتر از ۲ تا ۳ سانتی متر  برای تایرهای جلو و در نتیجه جهت خودرو تغییر نمی کند , وجود لقی یا خلاصی فرمان بدین منظور پیش بینی شده است که با هر تکان کوچکی به خصوص در سرعت های بالا جهت خودرو به سرعت تعویض نشود زیرا در غیر این صورت بسیار خطرساز خواهد بود , در صورتی که فرمان خلاصی نداشته بشد یا میزان خلاصی ان بیش از حد باشد بدین مفهوم است که سیستم هدایت و فرمان پذیری خودرو معیوب می باشد .

چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟

از جمله مشکلات رایج در سیستم فرمان خودرو , خلاصی زیاد در آن است و در جواب اینکه چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟ می توان گفت از جمله دلایل اصلی خلاصی بیش از حد فرمان را می توان موارد زیر دانست .

لقی در دنده فرمان و خلاصی زیاد ماشین :

 از دیگر دلایل اینکه چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟  لقی در دنده فرمان است , لقی جعبه فرمان که حالت ان در دست اندازها به صورت تقه زدن و هنگام گردش به صورت درجا لق بودن است می تواند به دلیل عواملی مانند فاصله بین پینیون و دنده شانه ای که درست تنظیم نشده , معیوب شدن بلبرینگ پینیون و خرابی دنده هایی که هنگام حرکت درگیر شده اند باشد .

فروش آپشن کوییک با نصب در محل

خوردگی قطعات سگدست :

این قطعه فلزی نقش مهمی در جلوبندی خودرو دارد , به عنوان مثال می توان گفت , سگدست مانند یک لولا , نقطه اتصال دیسک های ترمز , کمک فنرها و اتصالات انها شده و این قطعات را به هم مرتبط می کند , سگدست به وسیله یک پین روی محور خودرو قرار گرفته و می تواند نسبت به این محور حرکت کند ,اگر این قطعه آسیب ببیند فرمان ماشین نیز بیش از حد خلاصی پیدا می کند .

لقی یاتاقان چرخ  ( بلبرینگ ها) :

یاتاقان چرخ قسمت مهمی از مجموعه چرخ بوده که چرخ و محور را به هم متصل می کند این مجموعه از توپ های استیل بلبرینگ یا بلبرینگ مخروطی است که توسط حلقه فلزی در کنار هم قرار گرفته اند و این قابلیت را به چرخ می دهد تا با کمترین اصطکاک به آرامی بچرخد , بد بودن یاتاقان می تواند بر عملکرد و ایمنی راننده تأثیر بگذارد در صورتی که مشکوک هستید این قطعه خراب شده است باید آن را بررسی و تعویض کنیدهنگامی که از کار بیافتد ممکن است متوجه شوید که هدایت خودرو دشوار می شود به ویژه در پیچ های تند و نیز ممکن است متوجه شوید که فرمان شما شل و نادقیق است و می تواند حفظ کنترل را دشوار کند .

 

علت خلاصی زیاد فرمان هیدرولیک و نحوه رفع آن

  • لقی دنده فرمان (که باید مجدد تنظیم شود ودر صورت خوردگی قطعات تعویض شود .)
  • لقی در اهرم بندی ( که باید مجدد تنظیم شود و در صورت خوردگی قطعات تعویض شود )
  • خوردگی قطعات سگدست ( باید مجدد تنظیم شود و در صورت پوسیدگی قطعات تعویض شود .)
  • لقی یاتاقان چرخ ( قطعه معیوب باید تعویض شود. )
خرید اینترنتی لوازم ساینا
دیدگاه‌های کاربران

چرا فرمان ماشین خلاصی داره ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد