۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟

چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟

چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟

چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟

در دنیای خودرو منظور از شتاب مدت زمانی است که طول می کشد تا خودرو به سرعت مشخص برسد از جمله مشکلاتی که مالکان خودرو هنگام استفاده از وسایل نقلیه با آن مواجه می شوندمسئله کاهش شتاب خودرو است , اگر این سوال هم برای شما پیش آمده که چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟ باید گفت که این موضوع علت و دلایل مختلفی داشته و برای رفع آن نیز راه کارهای متفاوتی نیز وجود دارد .

  • چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟
  • ۱۲ راهکار مؤثر برای افزایش شتاب خودرو
  • سوالات رایج کاربران
قیمت آپشن های ساینا

چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟

کثیف بودن انژکتورها :

اینکه چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟ باید گفت یکی از علت های آن کثیف بودن انژکتور و مناسب نبودن زاویه پاشش آن است در نتیجه سوخت وساز نامناسب باعث کاهش قدرت تولیدی موتور و کاهش شتاب خودرو می شود .

گرفتگی کاتالیزور :

از نشانه های اصلی کاتالیزور کاهش شتاب خودرو است , زیرا زمانی که مبدل کاتالیستی دچار مشکل شده باشد گازهای که توسط موتور ماشین تولید می شوند به خوبی از اگزوز خارج نمی شود و تنفس خودرو با مشکل مواجه شده و افت شتاب مشاهده می شود .

تمام شدن صفحه کلاچ  :

 صفحه کلاچ وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را دارد که با گذشت زمان ممکن است فرسوده شود و به طور کامل با فلایول درگیر نشود که منجر به کاهش توان و شتاب می شود .

سایش رینگ پیستون ها :

رینگ پیستون حلقه هایی هستند که دور پیستون قرار میگیرند  و وظیفه مهرم و موم کردن محفظه احتراق را داشته و از نشت روغت به داخل محفظه احتراق جلوگیری می کنند وقتی رینگ ها دچار ساییدگی شوند  خرابی آن باعث از دست رفتن قدرت موتور می شود زیرا این قطعات وظیفه ایجاد فشردگی در محفظه احتراق را به عهده دارند و در صورت خرابی تراکم کاهش یافته و توان از بین می رود .

معیوب بودن سنسور اکسیژن :

سنسور اکسیژن نسبت به دیگر سنسورها زود خراب می شود زیرا روی منیفولد اگزوز قرار دارد بنابراین در معرض گرمای زیاد است هنگامی که این قطعه خراب شود از مقدار اکسیژن در دود خروجی از اگزوز اطلاعات درستی به ای سی یو داده نمی شود و در سوخت و ساز مشکل خلل ایجاد می شود و خودرو با کاهش شتاب مواجه می شود .

جرم گرفتن فیلتر هوا :

فیلتر هوا به تنهایی نمی تواند باعث افزایش قدرت موتور شود اما در صورت کثیف شدن باعث کاهش عملکرد موتور می شود تعویض فیلتر یکی از بهترین راه ها برای عملکرد بهتر موتور و کاهش سوخت است .

سیم گاز تنظیم نیست  :

اگر سیم گاز خودرو تنظیم نباشد باعث می شود تا دریچه گاز کامل باز نشود و موتور به توان کامل نرسد در این صورت بهتر است که پدال گاز را فشرده و فردی دیگر میزان باز شدن دریچه گاز را چک کند .

خرید اینترنتی جک j4

تنظیم نبودن تسمه تایم :

و در جواب اینکه چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟ خب شاید تسمه تایم تنظیم نباشد , تسمه تایم دندانه های مختلفی دارد که در صورت فرسوده شدن تنظیم آن نیز به هم خورده  و باعث می شود میل لنگ و سوپاپ طبق زمان بندی استاندارد چرخش نداشته باشند و ماشین افت فشار را تجربه کند .

بالانس نبودن چرخ ها :

وقتی تایرهای خودرو بالانس نباشد مقداری از انرژی موتور صرف لرزشی می شود که نابالانسی تایرها ایجاد می کند , چک کردن وضعیت چرخ ها هر ۶ ماه یکبار یا پس از طی کردن مسافت ۸ تا ۹ هزار کیلومتر مناسب است .

۱۲ راهکار مؤثر برای افزایش شتاب خودرو

  • استفاده از شمع های با کیفیت
  • استفاده از فن های برقی جدید که شتاب خودرو را بیشتر می کنند .
  • استفاده از سیستم اگزوز با راندمان بالا
  • کاهش وزن خودرو
  • تعویض فیلتر هوا
  • نصب بدنه دریچه گاز با قطر بزرگ تر
  • بهینه سازی آیرودینامیک خودرو
  • تنظیم کنترل کننده دریچه گاز
  • تعویض تایرها با تایرهایی با چسبندگی و کشش بهتر
  • ارتقاء سیستم تعلیق
  • استفاده از ماژول های افزایش شتاب
  • تنظیم مجدد کامپیوتر

سوالات رایج کاربران

علت کم آوردن ماشین هنگام گاز دادن

سرعت کم آوردن ماشین در حین گاز دادن ممکن است به دلیل تأثیر عوامل خارجی مانند رطوبت , باران , آلودگی هوا یا بار زیاد درون ماشین باشد برای رفع این مشکل تمیز نگه داشتن خودرو و استفاده از سوخت با کیفیت مهم است .

علت کاهش شتاب خودرو در سربالایی

دلایلی که ممکن است باعث کاهش قدرت خودرو هنگام بالارفتن از سربالایی شود , فیلتر سوخت خراب , شل شدن سیم گاز , گرفتگی اگزوز , گرفتگی یا خرابی فیلتر هوا , نشت خلاء , خرابی شمع ها  وخرابی سوپاپ است .

علت کم آوردن ماشین در سرعت بالا

علت کم آوردن ماشین در سرعت های بالا می تواند به عواملی از جمله نامرغوب بودن روغن موتور , کثیفی انژکتور , خرابی سنسور گاز , فرسودگی شمع ها , خرابی پمپ بنزین و گرفتگی فیلتر بنزین مربوط باشد .

سفارش خرید آپشن کوییک با نصب در محل
دیدگاه‌های کاربران

چرا ماشین دیر شتاب میگیره ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد