۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

بررسی مشکل استارت سرد در اچ سی کراس

بررسی مشکل استارت سرد در اچ سی کراس

بررسی مشکل استارت سرد در اچ سی کراس

بررسی مشکل استارت سرد در اچ سی کراس

بررسی مشکل استارت سرد در اچ سی کراس، با فرا رسیدن فصل سرما در H30cross های تولید قبل تیر ماه ۹۷ با ECU Bosch ME7.4.4 بعضا پیش می آید، در استارت اول صبح یا بعد از خاموش ماندن طولانی مدت در زمان روشن کردن خودرو موتور شروع به لرزیدن کرده و بعضا چراغ چک چشمک زن شده یا ثابت روشن میماند.

این مورد در اصطلاح به مشکل استارت سرد معروف بوده و با شروع فصل سرما اتفاق می افتد.

از سال ۱۳۸۰ که موتور Tu5 با ECU Bosch ME7.4.4 وارد بازار ایران شد این مشکل وجود داشته و تا به امروز در خودرو های موتور TU5 با ECU 7.4.4 وجود دارد.

در واقع این مشکل ایراد ذاتی این ورژن ECU بوده و تا سال ۱۳۸۵ با چند نوبت فراخوان توسط ایرانخودرو عیب یابی نشد و پس از سال ۸۵ با نصب ECU Bosch 7.4.5 بر روی ۲۰۶ با موتور TU5 دیگر پیگیری نشده و این موضوع همچنان به قوت خود باقی ماند.
البته در موتورهای TU5 با ECU 7.4.5 نیز کم و بیش این مورد وجود دارد ولی شدت و تعداد دفعات آن کمتر از ۷.۴.۴ میباشد.

بررسی مشکل استارت سرد در اچ سی کراس

خودروی H30cross از سال ۹۵ تا تیر ماه ۹۷ با ECU 7.4.4 تولید شده و این مشکل در خودرو های تولیدی این بازه زمانی وجود دارد، از تیر ۹۷ به بعد با نصب ECU 7.8.8 این مشکل و بعضی از مشکلات نرم افزاری دیگر خودرو رفع شد.

برای رفع این مشکل تا به امروز راه حلی وجود نداشته و حتی با ریمپ ECU هم این مشکل به طور کامل حل نمیشود.

البته این مشکل ایراد فنی یا آسیبی به موتور خودرو نمیزند و تا حدودی قابل چشم پوشی میباشد .

در هر صورت تنها راه حل موجود برای رفع این مشکل روشن خاموش کردن خودرو بوده و به احتمال زیاد مشکل با این عمل کاملا رفع میشود.

در صورت روشن ماندن چراغ چک ممکن است بعد از چند روز یا چند ساعت خاموش شود و نیازی به بررسی خاصی وجود ندارد.

توجه داشته باشید این مشکل در تمام H30cross های ۷.۴.۴ وجود نداشته و به صورت رندوم ممکن است در بعضی از خودرو ها پیش آمده و بعد مدتی نیز بدون نیاز به بررسی خاصی مشکل حل میشود.

برای رفع این مشکل از هر گونه دستکاری یا تعویض قطعات جدا خوداری کرده و نیازی به سرویس خاصی وجود ندارد زیرا صرفا هزینه اضافی بوده و مشکل حل نخواهد شد.

ضمنا ممکن است برای رفع این مشکل اقدام به تعویض شمع ، وایر ، کوئل و …. سرویس های دیگری کرده و مدتی این مشکل حل شده و راننده احساس کند ایراد از قطعه مورد نظر بوده و مشکل حل شده است.

در حالی که این ایراد به صورتی است که در صورت تعویض یا سرویس ادوات برقی موتور به احتمال زیاد چند روزی یا مدتی تکرار نمیشود ولی با گذشت زمان دوباره تکرار میشود.

البته روغن با ویسکوزیته ۵W-30 و بنزین سوپر ممکن است تکرار این مشکل را کمتر کند که با توجه به حتمی نبودن این راه حل توصیه نمیشود.

 

 

برای مشاهده لوازم جانبی اچ سی کراس کلیک کنید

دیدگاه‌های کاربران

بررسی مشکل استارت سرد در اچ سی کراس

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد