مشکلات موتور فن و تهیه
مشکلات فن پروانه خودرو
معمولا تمامی خودرو ها دارای یک پروانه در قسمت جلویی آنها است همزمان با روشن شدن موتور خودرو فن موتور خودرو یا پروانه نیز شروع به کار می کنند گفتیم که هنگام روشن شدن و کار افتادن خودرو ، موتور خودرو بوسیله احتراق روشن می شود و گرمای زیادی را تولید خواهد کرد حال اگر گرمای حاصل از روشن بودن موتور مهار نشود باعث سوختگی و خسارات زیادی به سیستم جلوبندی خودرو خواهد شد . در این هنگام آب درون رادیاتور توسط فن موتورخودرو خنک شده و به دور موتور در حال گردش خواهد بود و موتور را خنک می کند و آب با برخورد با گرمای موتور گرم شده و دوباره به بازه رادیاتور برمی گردد و دوباره خنک می شود این عمل تا زمانی که خودرو روشن است چندین بار تکرار می شود . دیجی آپشن کار تامین کننده لوازم جانبی خودرو شما را با نکات مفیدی از موتور فن خودرو همراه میکند . با ما باشید
رادیاتور چگونه می تواند آب را خنک کند ؟
آب رادیاتور با عبور از یک مسیر طولانی باریک با کمک واترپمپ به موتور می رسد آب موتور در طی دو فرآیند خنک می شود
- عبور کردن از مسیر طولانی
- قرار گرفتن آب در مجاورت هوا در تمامی مسیر عبور
تفاوت عملکرد فن خودروهای قدیمی و جدید
درخودروهای قدیمی فن موتور خودرو برای عملکرد مناسب بوسیله انرژی موتور خودرو به حرکت در می آمد و دائم با روشن بودن موتور فعالیت می کرد اما این کارکرد به مرور مشکلاتی را ایجاد می کرد یکی از این مشکلات استهلاک بالای میلنگ است چرا که پروانه توسط یک پولی و تسمه نیرو را از میلنگ می گرفت این مشکل می توانست در شرایط جوی هوا تشدید پیدا کند و عملکرد خودرو را دچار اختلال کند
با چرخش دائمی پروانه سر و صدای زیادی در خودرو ایجاد می شد این در حالی بود که کمپانی های خودرو سازی به فکر حل مشکل بیفتند و سیستم الکتریکی را جایگزین سیستم مکانیکی کنند در سیستم جدید پروانه نیروی مورد نیاز برای چرخیدن را از باطری می گیرد به طوری که پروانه به کمک نیروی موتور الکتریکی را از برق باطری می گیرد و به چرخش درمی آید در سیستم قدیمی با روشن بودن موتور پروانه به طور دائم می چرخید اما در سیستم الکتریکی این طور نخواهد بود چرا که هر زمان که دمای آب رادیاتور بالا رود به طور خودکار فعال می شود
عملکرد فن در سیستم کاربراتوری و انژکتوری
در سیستم های کاربراتوری هنگام بالا رفتن دمای آب رادیاتور فن موتور خودرو به کمک یک فشنگی به جریان برق موتور وصل می شود که اگر احیانا فشنگی خراب شده یا ایراد پیدا کند فن موتور مدام کار می کند تا زمانی که دمای آب پایین آید . اما در خودروهای انژکتوری به جای فشنگی یک سنسور یا حس گر قرار دارند که در زمان لازم به طور خودکارعمل می کند . گاهی اوقات به دلایلی عملکرد فن موتور دچار اختلال شده و خاموش نمی شود یا به اصطلاح می گویند یکسره شده است البته تمامی خودروها دارای فن می باشند درغیر این صورت بالارفتن دمای آب باعث ایجاد خساراتی به خودرو می شود اما تکنولوژی فن ها هم همانند دیگر قطعات پیشرفت هایی داشته که می توانند در عملکرد با یکدیگر متفاوت باشند .
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد