حرکت در ترافیک سنگین با H30CROSS
حرکت در ترافیک سنگین با H30CROSS
علکرد گیربکس اتوماتیک به دمای روغن داخل آن حساس بوده و در صورت خارج شدن از بازه دمایی خود عملکرد آن دچار مشکل شده و در طولانی مدت باعث ایجاد نقص فنی در گیربکس میشود
در صورت بالا رفتن دمای روغن گیربکس مواردی مانند تقه ، عدم اعمال دنده مناسب ، معکوس نا به جا و…. ایجاد میشود
یکی از اساسی ترین علل بالا رفتن دمای روغن گیربکس اتوماتیک تعویض دنده مکرر در ترافیکهای سنگین میباشد که به دلیل پایین بودن سرعت جابه جایی در ترافیک با ترمز و گاز دادن های مکرر دنده بارها از یک به دو و بلعکس تعویض شده و باعث بالا رفتن بیش از حد دمای روغن گیربکس میشود
برای جلوگیری از این حالت در گیربکس استپ گیت H30CROSS میشود از دو روش استفاده کرد
میتوان با قرار دادن اهرم دنده در حالت L از تعویض مکرر به دنده دو و معکوس دوباره به دنده یک جلوگیری کرد در واقع دنده با سرعت ترافیک همخوانی پیدا کرده و از تعویض دنده های مکرر جلوگیری میکند
با افزایش سرعت ترافیک و اتمام آن حالت دنده را بر روی D قرار دهید
و همچنین میتوان از دکمه اسپرت S نیز استفاده کرد
در گیربکس H30cross با زدن دکمه اسپرت S هر دنده تا زمان نرسیدن دور موتور به بالای ۵۰۰۰ تعویض نمیشود
پس در ترافیک سنگین که نیازی به تعویض دنده ۲ نیست میشود با فشردن دکمه اسپرت S از تعویض مکرر به دنده ۲ جلوگیری کرد چون در این صورت به دلیل پایین بودن سرعت و دور موتور دنده هرگز به دو تعویض نمیشود
با افزایش سرعت ترافیک حالت اسپرت S را غیر فعال کرده و در حالت D ادامه مسیر را طی کنید
این دو روش در ترافیکهای سنگین و به اصطلاح حرکت کوتاه باعث جلوگیری از گرم شدن بیش از حد روغن و تقه در تعویض دنده میشود
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد