۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟

علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟

علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟

علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟

یکی از دغدغه های رانندگان در حین رانندگی و از جمله موارد آزاردهنده سرو صدای کابین خودرو است , اینکه علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟ باید گفت یکی از مهم ترین این عوامل شاسی خودرو است , شاسی برای کابین نقش اسکلت خودرو را دارد که چرخ ها , فرمان , اکسل و سیستم تعلیق را یدک می کشد اگر این قطعات آسیب ببینند باعث ایجاد سرو صدا در داخل ماشین می شوند .

  • علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟
  • چطور سرو صدای اتاق خودرو را کاهش دهیم .
خرید آنلاین کلیه آپشن های کوییک

علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟

صدای موتور :

اینکه علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟ باید گفت از جمله علت آن مشکلات مربوط به موور خودرو است , در صورتی که پس از روشن شدن خودرو به شکل مداوم صدای تیک تیک شنیدید و این صدا همواره ادامه داشت احتمالا فشار روغن خودرو کم شده است به علاوه زمانی که دور موتور بالاست در زیر کاپوت صدای خش خش شنیده شد یعنی موتور خودرو زیاد از حد گرم شده است , این صدا می تواند نشانه از وجود نشتی در بخشی از موتور به ویژه سیستم خلاأ نیز باشد در این حالت ریختن مایع خنک کننده روی قطعات داغ موتور باعث ایجاد صدای خش خش می شود .

صدای اگزوز :

علت صدای اگزوز خودرو ناشی از اختلال در قطعه های زیادی است که در صورتی که کارکرد آنها درست باشد این قطعه نیز کارایی مناسبی خواهد داشت فعالیت اگزوز تقریبا بی صداست ولی اگر دچار مشکل شود صدای نامناسبی مانند پت پت یا انفجار تولید می کند , این  امر می تواند هشداری ناشی از آسیب دیدن لوله ها یا دیگر قطعات اتومبیل باشد , علت صدای پت پت اگزوز نیز مسدود بودن سوزن انژکتور , آسیب دیدن صافی بنزین , خرابی شمع ها و کثیف بودن سنسور اکسیژن است .

صدای چرخ های عقب :

این صدا به دلیل خرابی در قسمت بلبرینگ عقب بوده که صدای زوزه شکل و خشکی از ناحیه عقب خودرو به گوش می رسد برای رفع این مشکل باید بلبرینگ ها تعویض شوند :

فروش اینترنتی لوازم جک j4

صدای تسمه ها :

از دیگر مواردی که پرسیده می شود علت سرو صدای زیاد ماشین چیه ؟ می توان به وجود مشکل در تسمه تایم اشاره کرد اگر از سمت تسمه تایم صدای جیر جیر شنیده شود , این صدا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آنها می توان به طول عمر بالای تسمه , تراز نبودن فولی ها ,خراب شدن بلبرینگ هرزگرد و خیس شدن تسمه تایم اشاره نمود .

صدای فرمان خودرو هنگام چرخش :

سیستم فرمان خودرو می تواند منبع بسیاری از صداهای ناخوشایند باشد منشأ این صداها می تواند به قطعات مختلفی بستگی داشته باشد از جمله علت صدای فرمان هنگام چرخش وجود مشکل در فرمان هیدرولیک ( که شبیه ناله ای ضعیف است ) , وجود مشکل در بوش های سیستم تعلیق , فرسودگی جذب کننده های شوک و بازوها , استفاده از رینگ و لاستیک غیر استاندارد و خرابی شفت فرمان اشاره نمود .

 صدای لنت ها :

هنگام ترمز گرفتن لنت ها با قدرت زیادی روی دیسک فشرده شده و خودرو متوقف می شود , وقتی فنر لنت که نگهدارنده لنت است شل شود لنت ها به درستی در جای خود روی کالیپر قرار نمیگیرند و به همین دلیل هنگام استفاده از ترمز لنت ها جا به جا شده و صدای سوت شنیده می شود برای رفع این مشکل باید فنرها را تعویض و مجدد لنت را نصب نمود .

علت صدای سیال داخل کابین :

این صدا به دلیل خراشیدن شدن حباب های هوای محبوس شده ایجاد می شود , آسیب دیدن محور CV که چرخ های خودرو را به گیربکس متصل می کند نیزمی تواند منجر به تولید صدا شود حتی زمانی که با سرعت کم دور می زنید

صدای قطعات تعلیقی :

از مهم ترین علت در تولید سرو صدای قطعات تعلیقی خودرو مانند میله های اتصال واشر , اتصالات توپی و بلبرینگ می باشد و در صورت کم کاری و عدم رسیدگی به این قطعات , در قسمت کابین صداهایی شنیده می شود .

صدای جاده :

اگر خودرو شما عیب مکانیکی نداشته باشد با این از صداهایی که از بیرون از خودرو به داخل اتاق نفوذ می کند در امان نخواهید بود بریا رهایی از این صداها روش های مؤثری وجود دارد از جمله کفپوش هایی بخرید که عایق صدا باشند و  از فوم عایق بازدارنده استفاده کنید که میزان صدا را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد .

صدای تق تق یا ضربه از محفظه کارتل :

اگر از قسمت تحتانی موتور یعنی محفظه کارتل صدای شبیه به تق تق یا ضربه به گوش رسید احتمالا مشکل از یاتاقان هاست و به اصلاح خودرو یاتاقان زده است در این صورت باید بلافاصله خودرو را خاموش کرد .

چطور سرو صدای اتاق خودرو را کاهش دهیم ؟

  • نصب مواد عایق صدا صداهای ناخواسته را جذب می کند .
  • سیستم های تعلیق را بررسی و آنها را به سرعت تعویض یا تعمیر کنید .
  • استفاده از نوارهای درزگیر یا هواگیر بین فضای درب ها و پنجره ها
  • جاده هایی را انتخاب کنید که ترافیک کمتر و آسفالت خوبی دارند .
  • لاستیک ها را با باد مناسب باد کرده و در صورت فرسودگی تعویض شوند .
  • از کارکردن موتور در دور بالا خودداری کنید .
  • روغن موتور را منظم تعویض کنید .
  • اگر سیستم اگزوز معیوب است فورا مشکل آن را رفع کنید .
فروش آنلاین لوازم  و آپشن های سایپا اطلس
دیدگاه‌های کاربران

علت سرو صدای زیاد اتاق ماشین چیه ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد