تجربیات دارندگان در مورد خودرو اچ سی کراس
۱- دوستان کارکرد ماشینم رسیده به ۴۸۰۰ تا و کل این کارکرد رو داخل شهر بود و اصلا باهاش جاده نرفتم
با بیشتر شدن کارکرد و رانندگی بیشتر با این ماشین روز به روز علاقم به رانندگی با H30 زیادتر میشه ، واقعا پشت فرمان خوبی داره و داخل کابینش همیشه حس رانندگی با یه ماشین رنج بالاتر از این قیمت رو به راننده القاء میکنه و سواریش هم انصافا عالیه . یکی دیگه از چیزایی که باعث میشه بیشتر ازش خوشم بیاد صدای موتور هست که واقعا کم صداس جوری که من فقط صدای بم و خوب اگزوز رو میشنوم و بس ، سر کارکرد ۱۲۰۰ تا روغن موتور رو با Elf 10w40 عوض کردم که انصافا همین مسله صدای موتور رو شدیدا کم کرد
به دوستانی که قصد خریدش رو دارم باید بگم تو این رنج قیمت واقعا یه گزینه خوب هست
ماشینای تولید داخل تو همین رنج قیمت رو همیشه سعی کردم داشته باشم به همین خاطر زود زود ماشین عوض میکنم و انصافا H30 رو یه ماشین خوب میبینم
من قبل خرید که روی H30 تحقیق می کردم ، دیدم یه موتور Tu5 داره که همیشه عاشقش بودم ، گیربکس ژاپنی داره که همیشه اعتقاد ویژه ای به محصولات ژاپنی داشتم ، یه قیافه جون پسند و اسپرت داره که خیلی خوشم اومد ازش ، و مونتاژ ضعیف که همیشه پاشنه آشیل همه تولیدات داخلی بوده و مختص H30 نیست
با توجه به اینا رفتم سراغش و شک نداشتم با یه ذره حوصله و صبر میشه مشکلات ناشی از مونتاژ رو حل کرد پس تو انتخابش شک نکردم ، H30 اولین ماشینی بود که قبل خرید داخلش هم ننشسته بودم اما خریدمش
انصافا هم ریسک خوبی بود و از انتخابم راضی هستم
ماشینی که قبل H30 داشتم ال۹۰ اتومات بود بدون ترس میگم همیشه علاقمند به ماشینهای رنو بودم و هستم و همیشه ازشون راضی بودم
کسی که ماشین باز باشه همیشه بدون تعصب در مورد ماشینها حرف میزنه و خوب و بدشون رو میگه
به نظرم H30 یه انتخاب خوب بوده برام چون مزایاش به معایبش میچربه ،
اما کسانی که قصد خریدن H30 رو دارن توقع یه تویوتا رو ازش دارن بهتر اصلا سراغ H30 و بلکه سراغ ماشین ماشینهای دیگه زیر ۱۰۰ میلیون هم نرن چون همه ماشینهای تو این رنج مشکلات مونتاژی دارن و گه گداری راه ادم رو به نمایندگی میندازن
قصدم از نوشتن این پست این هست که دوستانی که قصد خرید H30 رو دارن و تو گروه های مربوط به H30 دارن تحقیق میکنن بدونن که ماهیت این گروها جوری هست که همه وقتی ماشینشون ایراد پیدا میکنه میان و از ایرادات ماشینشون مینویسن تا از تجربیات هم برای رفع مشکل کمک بگیرن ، و خیلیها هم هستن که از ماشین راضین و پستی از راضی بودن ماشینشون نمیزارن ، دیگه نمیشه که دوستان هر روز بیان بگن H30 عالیه ، خوبه ، راضیم ازش پس تو خوب بودن H30 شک نکنید و تو خریدنش به دلتون ترس ندین چون ماشینه خوبی هست و در کل ازش راضی خواهید بود
از دوستان جهت طولانی بودن پست عذر خواهی میکنم اما نیاز دیدم در این مورد صحبت کنم.
سلام دوستان
تجربه من در اولین سفر ۸۵۰ کیلومتری با h30
قبل از هرچیز بگم که من بیش از ۲۰ ساله که دارم رانندگی میکنم و تا الان با توجه به کارکرد ماشینهایی که خودم داشتم از پیکان تا ۲۰۶ اس دی بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر در جاده های ایران رانندگی کردم.
سه روز بعد از تحویل گرفتن ماشین و حدود ۵۰ کیلومتر رانندگی در ترافیک سنگین شرق تهران دیروز با کلی شک و تردید بالاخره به جاده زدم و ماشین رو از تهران به اهواز بردم.
باتوجه به اینکه ۶ ساله یه اس دی وی ۸ دارم و کاملا با موتور tu5 آشنا هستم فکر میکردم گیربکس چهار دنده و وزن سنگین تر این ماشین توی گردنه های مسیر برام مشکل ساز بشه و ماشین توی سربالایی ها شتاب نداشته باشه
اما در کمال تعجب دیدم که این ماشین به راحتی سربالایی ها رو بالا میره و با دادن معکوس های به موقع اجازه نمی ده که جون ماشین تو سربالایی ها گرفته بشه.
(ضمن اینکه به دلیل صفر بودن و آب بندی نبودن ماشین اصلا قصد گذاشتن فشار زیاد روی موتور رو نداشتم )
با این که این اولین ماشین دنده اتوماتیکیه که خودم خریدم خیلی زود به سبک رانندگی باهاش عادت کردم و در راحت ترین شکل ممکن مسیر رو طی کردم
به جرات میتونم با توجه به هوشمندی و فرمان پذیری دقیق گیربکس ماشین از پدال گاز هیچ نیازی داشتن حالت تیپ ترونیک پیدا نکردم و به راحتی با میزان فشردن پدال گاز میتونستم دور موتوری رو که دنده توش عوض میشه رو تعیین کنم.
این ماشین از لحاظ نرمی . بی صدا بودن . امکانات به روز و زیبایی داخلی از همه نظر نسبت به ۲۰۶ سره و قطعا بهترین و به صرفه ترین ماشین در خودروهای تولید داخل محسوب میشه.
چسبندگی ماشین به زمین و احساس اطمینان توی پیچها با سرعت بالا از ۲۰۶ اس دی کمی ضعیفتره اما از مدلهای هاچبک فوق العاده قویتر و بهتره.
با وجود لاستیکهای ایرانی فابریک(یزد تایر) عملکرد ترمزهای ماشین بیش از حد تصورم عالی بود و در چند صحنه خطرناک در سریع ترین زمان ممکن سرعت رو از ۱۱۰ به ۲۰ کیلومتر رسوندم
(چون شب توی جاده بودم سه صحنه خطرناک برام پیش اومد
۱. پریدن یک سگ وسط جاده که تونستم با ترمز شدید و مانور هم زمان فرمان با پایداری کامل از برخورد ماشین با سگ جلوگیری کنم.
۲. ایجاد ترافیک ناگهانی بدلیل چپ شدن یه کامیون در مسیر اندیمشک اهواز
۳.ریختن بار یک کامیون (فکر کنم آجر بود) در همون مسیر درست جلوی خودم)
از لحاظ مصرف سوخت هم باک به باک که حساب کردم توی ترکیب جاده های کوهستانی کفی و سرعت ۱۱۰ حدود نیم لیتر بیشتر از ۲۰۶ سوزوند(۷.۰۶۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) که باتوجه به صفر بودن ماشین خیلی عالیه.
۲- من توی این سفر از این ماشین فوق العاده راضی بودم و منهای صدای آشنای موتورحس رانندگی با یه ماشین خوب وارداتی رو پیدا کردم.
مطمئن باشید اگر این ماشین وارداتی بود کمتر از ۸۰ میلیون قیمت نمی خورد.
تنها اشکالاتی که توی ماشین دیدم دو ایراد مونتاژی بود
اول لرزش فرمان بین سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰
دوم لرزش شیشه سمت شاگرد در دست اندازهای دنده شونه ای مسیر
هر از گاهی هم که به خاطر وجود بعضی از ضعف های جزیی در طراحی کابین مثل نبود بک لایت یا جای بد بعضی از دکمه ها یا مونیتور سسستم پخش دلخور میشدم یادم میفتاد که من فقط ۴۵ میلیون پول دادم و نباید انتظار یک ماشین ۱۰۰ میلیونی رو داشته باشم.
در مجموع از خریدی که کردم فوق العاده راضیم و حالا میتونم با خیال راحت ۲۰۶ عزیزم رو بفروشم
فکر کنم ایران خودرو با عرضه اچ سی کراس با این قیمت میخواد تجربه عالی معرفی ۲۰۶ و فروش بسیار زیاد اون در طی ۱۵ سال اخیر رو تکرار کنه
پی نوشت ۱ : اونایی که میان توی گروه و مرتب از شتاب و گیربکس این ماشین ایراد میگرن و ثبت نام کننده ها رو دلسرد میکنن یا غرض دارن و قصدشون فقط تخریبه یا اینکه اصلا راننده نیستن و فقط یه گواهینامه دارن و بس.
پی نوشت ۲: لازمه از آقا رحمان عزیز تشکر کنم که با راهنمایی های صادقانه غیر متعصبانه شون توی این گروه باعث شدن که با تمام حاشیه ها و تخریب هایی که پشت سر اچ سی هست از ثبت نام انصراف ندم و ماشین رو تحویل بگیرم
پی نوشت ۳ : از دوستانی که خیلی جانبدارانه و متعصبانه از این ماشین تعریف میکنند و اون رو از بنز و لکسوس هم بهتر میدونن خواهش میکنم جوری رفتار نکنید که آدم شک کنه که حقوق بگیر ایران خودرو هستید این جور طرفداریها نتیجه معکوس داره.
۳- سلام دوستان عزیز. من طی یک مسافرت ۲۰۰۰ کیلومتر از کرمان به مشهدمقدس و برعکس رفتم. تجربه ام این بود. کشش ماشین در سربالایی عالیه و ماشین هایی چون برلیانس ۳۳۰ اتوماتیک و ام وی ام ایکس ۳۳ اتوماتیک و… رو راحت جا میذاره. در کفی من تا سرعت ۱۸۵ رفتم . البته از سرعت ۱۷۵ به بالا به سختی به ۱۸۵ میرسه. طبق محاسبه ای که من انجام دادم مصرف سوخت تا سرعت ۱۱۰ و جاده کفی زیر ۶ . بین ۱۱۰ و ۱۲۰ حدودا ۶.۵ . بالاتر از ۱۲۰ مصرف از ۷ میزنه بالا و تا سرعت ۱۴۵ به۸ میرسه و همینطور میره بالا. تو گردنه برفی با دنده ۲ راحت و بدون مشکل رفت بالا و اومد پایین. تعادل ماشین عالی و در حد سمنده. نرمی ماشین خوبه ولی به سمند نمیرسه. صندلیها خوبه ولی میتونست بهتر باشه. فضای جلوی پای راننده و سرنشینان جلو و عقب فوقالعاده است. صندوق عقب کمی کوچکه ولی برای خانواده ۳تا۴ نفره با بار متوسط کافیه. سیستم تهویه مطبوع خوب عمل میکنه. سیستم نویگیشن دقیق نیست( حداقل تو این جاده). معکوس کشیدن برای سبقت بسیار خوب عمل میکنه. مسافرت با این ماشین خسته کننده نیست و حس خوبی به آدم میده. فقط حیف که کروز نداره و نداشتن چراغ روی کلید های فرمون اذیت کننده است. در کل از خریدم خیلی راضی هستم.
۴- دوستان من امروز بعد از دو ماه
با اچ سی یه دوری زدم
تو پارگینک دو تا ماشین داریم
متاسفانه جا برا اچ سی نیست و خونه نگه نمیداریم
یه مدت بدجوری پشیمون شده بودم
میگفتم کاش ساندرو یا یه ورنا اتومات کم کار میخریدم
امروز که سوار شدم نظر کلاً عوض شد
اول در مورد مصرف بگم میانگین مصرفم رو ٨ بود
داخل شهر میگشتم با سرعتای متفاوت ٣٠-۴٠-۶٠-٧٠-٨٠
کارکردم زیاد بالا نیست
برا همین دور موتور رو تا اخر بالا نمیبردم
چند تا نکته در مورد موتور
صداش از ٢٠۶ بیشتر داخل اتاق میاد
اما ازار دهنده نیست
موقع معکوس و تو دور موتور بالا یه حس اسپرت داره
تمامی حالات ممکن رو تست کردم برا خاموش شدن اما هر کاری کردم خاموش نشد
فرمون رو تا اخر پیچونم اصلا گاز ندادم نگه داشتم خاموش نشد
درایو و ان و ار با سرعت جابه جا کردم
بازم خاموش نشد
در مورد گیربکس باید بگم بینظیره
برخلاف حرفای افراد گروه ساندرو که میگن شترگاوپلنگه من با این شتر گاوپلنگ بودن شدیدا مخالفم
چون موتور و گیربکس کاملا هماهنگن به خوبی گاز میخوره
یکبار پارو تا ته فشار دادم خیلی عالی دنده رو کم کرد و صدای موتورش با این که داخل اتاق میاد اما ازار دهنده نیست
در مورد دید ، یکم دید عقبش کمه ، دید جانبی متوسط به بالا، دید جلو عالی
در مورد کیفیت ادوات برا من راضی کننده و قانع کننده بود
من تجربه رانندگی با ساندرو نداشتم اما سوار شدم
به جرعت میتونم بگم این ماشین خانوادگی تره، پشت امپر جالبی داره
ضبط من ولوم پایینه بلافاصله بعد سوار شدن به بلوتوث موبایل کانکت میشه، کیفیت تاچ خوبی داره
در مورد گیربکس باید عرض کنم به قدری هوشمند هست نیازی به تیپ ترونیک نداره میشه تو درگ ها یا سربالایی ها از اسپورت مد یا ال و ٢ استفاده کرد
یجورایی با تست امروز بیشتر به ژاپنی بودن گیربکس اعتماد کردم و مطمئن شدم کار ایرانی و چینی ها نیست
اما در مورد تاخیر گاز همون جوری که ٢٠۶ گاز میخورد اینم مثل هم بود حالا منظور از تاخیر گاز رو نمیدونم چی هست
در کل از انتخابم پشیمون نیستم و اگر مجدد بخوام ثبت نام بکنم قطعا سراغ همین میام بدون تعصب
۵- تجربه رانندگی با اچ سی کراس در جاده
حرکت از اتوبان نیایش شرق به سمت تونل صدر و جاده فیروز کوه
ابتدا که پا رو روی گاز میزاشتم صدای اولیه موتور حس خوبی میده، تو جاده موقع رفتن بیشتر سربالایی بود که خوشبختانه در بعضی مواقع با زدن کلید o/dسربلند بیرون اومد و تو جاده کفی هم فوق العاده شتابش خوب بود و ۱۶۵کیلومتر و راحت میرفت و سر پیچ با وجود سرعت ۱۴۰ تا اصلا هیچ لغزشی نداشت و برعکس ۲۰۶ که اتاقش کاملا تکون میخورد هیچ تکونی نداشت و محکم سرجاش مونده بود و اتفاقا سر یک سرعت گیر هم ماشین کمی بلند شد ولی اتاق ماشین هیچ لرزشی نداشت و آر تهران با یک باک پر بنزین سوپر تا مقصد بابل مازندران نصفه باک فقط نوش جان کرد البته با معکوس های زیاد و ترافیک سنگین تو شهر و جاده، درکل حس خوبی بود و تو جاده با سمند ال ایکس کل انداخت و بالاخره h30من بود که این رقیب و شکست داد و تو شتاب اولیه و سرعت از سمند پیشی گرفت.
۶- سلام دوستان ماشین من مشکل لرزش فرمان داشت بعد از دوبار بالانس روکار مشکل حل نشد تا اینکه امروز چهار تایر رو باز و بالانس معمولی کردم و به صورت ضربدری جاهاشو عوض کردم،مشکل لرزش فرمون حل شد ،دوستانیکه لرزش فرمان دارند به احتمال یقین با این روش مشکلشون حل میشه ،تجربه ای بود که امروز برام حاصل شد
نظرات خود را برای ما ارسال کنید
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد