۰۲۱۷۷۴۷۹۹۴۳

پر مصرف ترین لوازم یدکی کدامند ؟

پر مصرف ترین لوازم یدکی کدامند ؟

پر مصرف ترین لوازم یدکی کدامند ؟

پر مصرف ترین لوازم یدکی کدامند ؟

لوازم یدکی خودرو همان قطعاتی است که هنگام خرابی خودرو , جایگزین انواع اصلی ان می شود تا خودرو بتواند به عملکرد خود به خوبی ادامه دهد , اجزای خودرو به مرور زمان به دلیل دلایل مختلف , از جمله , ضربه , تصادف و اصطکاک دچار مشکلات فنی می شوند که باعث می ختلال در ادامه فعالیت خودرو می شود آیا می دانید پر مصرف ترین لوازم یدکی خودرو کدامند ؟

 پر مصرف ترین لوازم یدکی خودرو کدامند ؟ و علت خرابی آنها چیست ؟

پلوس خودرو :

اینکه پر مصرف ترین لوازم یدکی خودرو کدامند ؟ در ابتدا به پلوس اشاره می کنیم , پلوس از اجزای تشکیل دهنده جلوبندی بوده که نیرو را به چرخ های منتقل می کند این قطعه نیرویی که موتور تولید می کند را به گیربکس می فرستد و سپس میلگرد نیرو را به دیفرانسیل منتقل می کند , جا به جایی نادرست دنده ها , حمل بار سنگین , محکم بستن پیچ های سر پلوس و استفاده نادرست از ترمز ها باعث خرابی زودهنگام این قطعه می شود .

سر پلوس :

سرپلوس اکسل شافت را چرخ ها متصل می کند و وظیفه اصلی آن انتقال قدرت است , به دلیل اینکه چرخ خودرو یک قطعه ثابت نیست و برای چرخش به سر پلوس نیاز دارد این قطعه باعث چرخش چرخ ها هنگام دور زدن و حرکات پیچشی خودرو می شود گردگیر وظیفه نگهداری از پلوس در برابر گرد و غبار در هوا را به عهده دارد .

گالری لوازم و آپشن های کوییک

مشعلی پلوس :

این قسمت از پلوس سبب انتقال دادن نیرو و حرکت چرخ ها می شود و در صورت خرابی و عملکرد نادرست مشکلات بسیار جدی را در عملکرد خودرو ایجاد می کند , سایش و فرسایش یکی از اصلی ترین عوامل خرابی این قطعه است .

بلبرینگ :

بلبرینگ به معنی توپ های حامل است این وسیله نوعی یاتاقان توپی یا چرخ دنده چرخشی بوده که درهر وسیله ای که می چرخد مورد استفاده قرار میگیرد تا از ایجاد اصطکاک و سایش سطحی که در حال چرخیدن بر روی دیگر هستند جلوگیری کند , آسیب ناشی از ضربه یا کیفیت نامناسب جاده , یاتاق چرخ با کیفیت پایین و شرایط رانندگی باعث خرابی بلبرینگ می شود .

وایر شمع خودرو :

وایروظیفه انتقال برق از کوئل یا دلکو به شمع را به عهده دارد و شمع بدون سلامت وایر قادر به انجام وظیفه خود نیست وایر از قدیمی ترین قطعات خودرو است و امروزه خودروسازان با حذف آن عمل انتقال برق را مستقیما از کوئل انجام می دهند .

شمع خودرو :

شمع خودرو قطعه ای متشکل از الکترودها , عایق چینی , واشرها و غیره است که در بالای محفظه احتراق و سیلندر خودرو قرار گرفته و از یک طرف جریان ولتاژ بالای برق را گرفته و از طرفی با ایجاد جرقه زنی در محفظه احتراق موجب انفجار بخار فشرده شده بنزین و نیروی لازم برای حرکت خودرو می شود, کیفیت سوخت پایین , نشت روغن روی شمع , خرابی وایر شمع و افزایش بیش از حد دمای موتور مهم ترین علت خرابی شمع خودرو است .

تسمه تایم :

 اینکه پر مصرف ترین لوازم یدکی کدامند ؟ نمی توان از تسمه تایم غافل شد تسمه تایم در واقع رابط میان میل لنگ و سوپاپ است  و طوری تنظیم شده که با چرخش میل لنگ میل سوپاپ را چرخانده و باعث حرکت سوپاپ می شود , رانندگی با دور موتور بالا , رانندگی با دنده مرده , تعویض دنده معکوس اشتباه ,تمتم شدن عمر مفید این قطعه , پاره شدن تسمه تایم و نشتی روغن هیدرولیک از جمله عوامل خرابی این قطعه محسوب می شوند .

رله های خودرویی :

رله استارت از قطعات مهم خودرو است که برق را از باتری به آهنربای استارت رسانده و باعث چرخش استارت و روشن شدن خودرو می شود ,  شل شدن سیم کشی , سیم های اتصال کثیف , خوردگی باتری , قطعات فرسوده در سیستم استارت و نشت روغن باعث علت خرابی های رله استارت است .

تایرهای ماشین  :

تایر ماشین این پوشش حلقه ای روی رینگ خودرو نصب می شود از ساختاری منعطف با توانایی جذب ضربه برخوردار است میزان باد نامناسب , سرعت , ساییدگی و پارگی از عوامل اصلی خرابی لاستیک انواع خودرو محسوب می شود .

فیلترها :

فلیتر خودرو مانع از ورود گرد و غبار و دیگر آلودگی های محیطی به موتور خودرو می شود با گذشت زمان فیلتر هوا کثیف و منافذ آن با آلودگی بسته می شود به همین علت هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد .

فروشگاه لوازم سایپا اطلس

کمک فنر :

کمک فنر یا جاذب ضربه در نزدیکی چرخ ها نصب می شود و وظیفه دارد تا نوسانات ایجاد شده در فنر خودرو را کنترل و میرا نماید , سفت شدن بیش از حد مهره بالایی استرات , استفاده از روش نامناسب برای نصب کمک فنر , استفاده از ابزار نادرست برای نگه داشتن شفت پیستون استرات هنگام سفت کردن مهره بالایی و استفاده مجدد از کیت نصب قبلی برای کمک فنر جدید از عوامل اصلی خرابی این قطعه محسوب می شود .

سیبک :

سیبک از یک طرف به طبق ها و از طرف دیگر به چرخ وصل است , هنگامی که راننده فرمان را می چرخاند حرکت فرمان از طریق سیبک به چرخ ها منتقل شده و چرخ ها در همان جهت حرکت می کنند  سیبک ها به حرکت نرم خودرو کمک می کنند و مانع از ورود ارتعاشات در دست اندازها به داخل کابین می شوند , سیبک در هنگام عبور از دست انداز یا بروز تصادف دچار خرابی می شود .

میل موجگیر :

موظیفه اصلی میل موج گیر این است که از غلتش اتاق هنگام دور زدن و پیچیدن و حتی راننده در سطوح ناهموار را کنترل می کند میل موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود و وقتی خودرو پیچی را طی می کند اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود .

باتری ماشین :

از استارت گرفته تا روشنایی چراغ ها و سیستم پخش خودرو همگی مهم ترین وظیفه باتری خودرو حسوب می شوند در هنگامی که سیستم شارژ انرژی ندارد انرژی لازم را برای به کار انداختن موتور خودرو فراهم می کند اگر باتری خودرو درست کار نکند خودرو روشن هم نمی شود ع فرسوده شدن باتری , خواباندن ماشین برای مدت طولانی , خرابی دینام , گرما و سرمای زیاد و عدم نگهداری اصولی از باتری باعث خرابی این قطعه می شود .

سنسور اکسیژن :

سنسور اکسیژن از مهم ترین سنسورهای اصلی در خودرو است و وظیفه آن اندازه گیری میزان اکسیژن در گاز خروجی از اگزوز است که به واسطه آن ای سی یو می تواند مقدار مناسب سوخت واکسیژن را در موتور تنظیم نماید از اصلی ترین علل خرابی این قطعه آلودگی آن است آلودگی می تواند از روغن موتور , آب , گازهای سوخت ناخالص و ذرات جامد باشد که به خروجی موتور وارد می شود .

خرید اینترنتی لوازم  و آپشن های شاهین
دیدگاه‌های کاربران

پر مصرف ترین لوازم یدکی کدامند ؟

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد