قیمت کمپرسور کولر
کمپرسورکولر چیست ؟
یکی از اجزای خنک کننده خودرو کولر گازی است این کولرشامل اجزای مختلفی می باشد که هر یک وظیفه خاص خود را درعملکرد صحیح کولر دارند اما هر کدام از قطعات باید مورد اهمیت واقع شود که اگر دچار اختلال شود یکی ازمهمترین بخش های کولر گازی کمپرسور است یعنی کولر بدون کمپرسور نمی تواند فعالیت داشته باشد زیرا یکی از وظایف این قسمت کمپرس و متراکم کردن گاز مبرد می باشد اهمیت دادن به سلامت و ساختار این قسمت بسیار ضروری است در صورتی که عملکرد مناسبی در کار خنک کنندگی نداشته باشد نمی تواند کیفیت مناسبی در کار داشته باشد . کمپرسورکولرانواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها دارای معایب و مزایایی هستند
معمولا کمپرسورکولر را در فضای باز نصب می کنند هر چقدر کمپرسور قدرتمند تر باشد کیفیت بهتری در خنک کردن هوای محیط دارد کمپرسورها که متشکل از یک سیلندر و پیستون هستند که گازموجود در داخل محفظه کمپرسور توسط پیستون به داخل سیلندر منتقل شده و در آنجا فشرده می شوند و با فشار به داخل سیستم انتقال می یابند یکی از پرقدرت ترین نوع کمپرسورها نوع پیستونی آنها است که بیشترین کاربرد را در منطقه های گرم کشور مانند جنوب استفاده می شوند
مزایا و معایب استفاده از کمپرسور نوع پیستونی
از کمپرسور پیستونی در صنایع مختلفی استفاده می شود که در یخچال های خانگی و کولر گازی و در سرد خانه های بزرگ کاربرد دارند این نوع کمپرسورها دارای شیرهای تخلیه و مکش پر قدرتی هستند همین کار باعث نشت بین سیلندرها و پستون ها شده و بازدهی انرژی پایینی را به همراه دارند از طرفی امکان ورود مایع به داخل محفظه تراکم امکان پذیر است همین دلیل سر و صدای سیستم را بالا برده و لرزش باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود یکی دیگر از معایب این نوع سیستم نگهداری دشوار آنها به دلیل سیستم پیچیده ای که دارند
کمپرسور اسکرال
آنها از دو صفحه مارپیچ برخوردارند یکی ثابت و دیگری متحرک می باشند به محض ورود گاز از دریچه ورودی به داخل محفظه گاز با چرخش ۳۶ درجه توسط صفحه کارپیچ فشرده خواهد شد این کمپرسورها بازدهی بیشتری معادل ۲۵ الی ۳۰ درصد نسبت به نوع پیستونی دارند کمپرسور های اسکرول بهترین محصولات از نظر عملکرد را دارند اما کمپرسور روتاری محبوبیت بیشتری در بین مردم دارند کمپرسورها کلا به سه گروه نسبت به سه کلاس آس آب و هوایی تقسیم می شوند
- معتدل (T1 )
- خنک (T2)
- گرمسیری ( T3 )
ویژگی کمپرسورهای اسکرال
- بازدهی بیشتر
- لرزش کمتر
- حجم کمتر
- عدم رسوب گیری
- استهلاک کمتر سیستم
کمپرسور دوار
کمپرسورهای دوار یا روتاری در بازار با عنوان موتور موشکی ، موتور خوشه ای یا موتور دراز شناخته می شوند عملکرد آنها به گونه ای است که با گردش ۳۶۰ درجه ای تیغه ها مکش گاز از دریچه ورودی به کمپرسورکولر منقل می شود سپس با چرخش تیغه ها و تماس آنها با گاز ، گاز را به طرف لوله های خروجی منتقل می کند از ویژگی های این نوع سیستم لرزش کمتر ، کاهش سر و صدا و دیگر اینکه راندمان کمتری اما بازدهی بالاتری و ظرفیت بیشتری نسبت به پیستونی دارند
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد